י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"גם צעירים"

הקורונה מתפשטת: "אנשים מתים כמו כלבים; אתם הבאים בתור"

רופאה ישראלית מהעיר פארמה שבצפון איטליה פונה לישראלים ומזהירה: "אנשים מתים בודדים בבתי החולים בלי להיפרד מהמשפחה שלהם, אנשים מתים כמו נמלים, כלב מת בצורה יותר מכובדת" • ומתחננת: "תלמדו מהטעויות שלנו"

הקורונה מתפשטת: "אנשים מתים כמו כלבים; אתם הבאים בתור"
קורונה בישראל צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

עדי וייספינג רופאה ישראלית מהעיר פארמה שבצפון איטליה פונה לישראלים ומבקשת מהם להתעורר לפני שיהיה מאוחר.

"מה עובר עליכם", היא שואלת. "תישארו בבתים שלכם. ללכת לפארקים עם חברים, ללכת לים, לצאת החוצה, להזמין לארוחות בבית אפילו קצת חברים, זה רק עוזר לוירוס הזה. תלמדו מהטעויות שלנו. אני חוזרת ואומרת. גם אנחנו לפני שלושה שבועות היינו רק עם שלושה חולים, מיד סגרו בתי ספר וגנים והמליצו לכולנו להשאר בבתים כמה שיותר.

אבל אנחנו המשכנו את החיים כרגיל יצאנו, צחקנו, טיילנו, זלזלנו, ומה הייתה התוצאה, שעשו לנו סגר כללי אחרי שבועיים, אחרי שבתי החולים קרסו, אחרי שמשאירים אנשים - גם צעירים - למות בביתם.

אנשים מתים בודדים בבתי החולים בלי להיפרד מהמשפחה שלהם, אנשים מתים כמו נמלים, כלב מת בצורה יותר מכובדת. תישארו בבית, אתם לא חסינים, אתם הבאים בתור, אלא אם כן תשנו כיוון מיידית, עכשיו לקום ולהיכנס לבית. אם לא בשבילכם אז בשביל הילדים שלכם, ואם לא בשביל הילדים שלכם אז בשביל השכן שלכם שאולי חולה סרטן סופני, בשביל הסבא והסבתא שלכם שנושקים לשנות השמונים, בשביל ההורים שלכם שצעירים הם כבר לא.

אפילו בשבילנו הרופאים, אנחנו תמיד נהיה שם בשבילכם אבל אל תגרמו לנו לדבר הגרוע ביותר בקריירה של רופא - לבחור מי ימות ומי לא כי אין לנו פשוט מיטה בשבילכם או את הציוד הנדרש בשביל להציל אתכם".

קורונה איטליה משרד הבריאות סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד