י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אתה חייב לוותר

פירון תוקף את לפיד: "לך לאחדות עם נתניהו"

שר החינוך לשעבר שי פירון, זועם על חבר מפלגתו לשעבר מיש עתיד יאיר לפיד ובמאמר שהוא מפרסם באתר מאקו הוא קורא ללפיד לחבור לנתניהו לממשלת אחדות • "הפוליטיקאים שלנו מתבצרים בהבטחות שלהם ולא מקימים ממשלה בזמן שאנחנו זקוקים לה יותר מכל"

פירון תוקף את לפיד: "לך לאחדות עם נתניהו"
שי פירון עם יאיר לפיד סביב שולחן הממשלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שי פירון, מי שכיהן כשר החינוך מטעם מפלגת יש עתיד, זועם על סירובו של יאיר לפיד לחבור לממשלת אחדות עם נתניהו ובמאמר מיוחד שהוא מפרסם הוא כותב: "תקימו כבר ממשלה. תפסיקו עם מריבות הזויות".

כך כותב פירון: "יש רגעים בחייה של אומה, רגעים מטלטלים, כאלה שמזעזעים את האדמה שעליה אנו עומדים. כולנו חיים באי וודאות כלכלית, באי וודאות חברתית, באי וודאות אישית. חתונות לא מתקיימות, חלומות קורסים, קשישים חשים בסכנת חיים.

ואתם, הפוליטיקאים, משחקים את משחקי האתמול.

כאילו לא אכפת לכם ממה שעובר עלינו, כאילו שאנחנו חיילים של נייר. תקימו כבר ממשלה. תפסיקו עם מריבות הזויות. נכון, היו לנו 'עמדות מוצקות' אבל המציאות השתנתה. נכון, נעשו דברים נוראיים. הקלטות, ציטוטים, כינויים, קמפיינים נמוכים. אבל זוהי שעת חירום.

נתניהו חייב לוותר, לא להעמיד את שיקוליו במרכז. גנץ חייב לוותר, אין ברירה. צריך לכהן בממשלה גם אם נתניהו ראש ממשלתה, אפילו אם הוא ראשון. ויאיר, חברי היקר, חייב לוותר. להקשיב לקול הציבור. לפעמים חלומות מתגשמים. לפעמים הם מתעכבים.

אינני נביא, אני סולד מהסברים שטחיים. אבל הווירוס הזה מסמל את המחלה של החברה: ריחוק של שבט אחד מרעהו, הפצת רעל נוראי שמזהם את הסביבה, מדבק. חיידק השנאה מתפשט מהר מידי. את הווירוס ההוא ואת הווירוס הזה חייבים להשמיד.

בינתיים, המנהיגים הם גדולי מפיצי הזיהום. אף אחד, אף צד לא פטור מאחריות. תנו לנו תחושה ששיניתם מדרככם הנלוזה. תנו לנו תחושה שהבנתם: זה הזמן לממשלת אחדות.

נתניהו הציע לצלם את השימוע, את דיוני החסינות. כיוון שכך אני מציע לצלם את המשא ומתן. אנחנו רוצים לשמוע מי מסרב ולמה. לא מאמינים לספינים. רוצים לשמוע מה כל אחד דורש. כולנו מוותרים על החלום, אבל אתם - אל תרמו אותנו. אל תדברו גבוהה על אחדות, תוך שאתם מכשילים אותה בחדרי חדרים. אנחנו רוצים לדעת מי מפקיר אותנו.

זה מגיע לנו.
עכשיו".

שי פירון יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד