י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עליית מדרגה בעקבות הקורונה

סגר מוחלט: שערי בתי הכלא נסגרו הרמטית

החל מרגע זה, נאסרה כניסה לבתי הסוהר במדינת ישראל. כניסה למתקנים תיאסר על כל גורם מלבד הסוהרים המשרתים בהם ועצורים נקלטים | שב"ס: "מדובר בהחלטות בעלות השלכות מורכבות הן עבור אנשי הסגל המשרתים במסירות ובמקצועיות והן עבור הכלואים המבינים את הסכנה"

סגר מוחלט: שערי בתי הכלא נסגרו הרמטית
בית כלא בישראל צילום: Moshe Shai/Flash90

בעקבות הנחיות הדרג המדיני ולאחר חתימת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולאחריו מ"מ נציב בתי הסוהר אשר וקנין על תקנות לשעת חירום ובמטרה לשמור על בריאותם ושלומם של הכלואים והסגל.

החל מרגע זה, נאסרה כניסה לבתי הסוהר במדינת ישראל. כניסה למתקנים תיאסר על כל גורם מלבד הסוהרים המשרתים בהם ועצורים נקלטים.

לאור כך, לא יתקיימו ביקורי משפחות אסירים ועצורים, לא יהיו התייעצויות עם עורכי הדין שייעשו באופן טלפוני, כך גם דיונים בבתי המשפט, כפי שהתקיימו היום בהצלחה במספר בתי משפט במרכז. ככלל, יציאת אסירים לחופשות לא תאושר, למעט חופשות חריגות באישור מיוחד.

הדיונים של העצורים התקיימו היום וימשיכו להתקיים באולמות שהוכנו מראש בבתי המעצר בנוכחות לוחמי יחידת 'נחשון' המהווים אנשי קשר לבתי המשפט. הדיון ימשיכו להתבצע באמצעות טלפונים נייחים, הדיונים נשמעים ברמקול והשופטים מנהלים את הדיון עם העצורים באופן הזה. לכל עצור ישנה האפשרות להתייעץ עם בא כוחו באמצעות טלפון נייד ייעודי לשיחה אישית לפני ואחרי הדיון.

בשירות בתי הסוהר מדגישים כי תעסוקת אסירים בתוך מתקני הכליאה, תימשך בהתאם להנחיות הריחוק. במסגרת כך אושר תגבור קנטינות לאסירים הפליליים במאות שקלים לחודש, נפתחה קרן סיוע לאסירים נזקקים ונבחנים אמצעים טכנולוגיים לחיזוק הקשר של הכלואים עם בני משפחותיהם.

סגל בתי הסוהר עוסק כל העת בהסברה לכלואים על מצב המגיפה וציוד חיטוי והיגיינה מחולקים בכל תא באופן שוטף, לצד מענה של גורמי הטיפול והרפואה שימשיכו לתת מענה מקצועי לאורך כל התקופה ובשיתוף פעולה מלא עם גורמי משרד הבריאות.

משמרות הביטחון, יעברו לעבוד במשמרות ארוכות יותר מהרגיל על מנת לצמצם כניסות ויציאות גם של אנשי סגל אל ומתוך המתקנים.

"מדובר בהחלטות בעלות השלכות מורכבות הן עבור אנשי הסגל המשרתים במסירות ובמקצועיות והן עבור הכלואים המבינים את הסכנה ושותפים למאמץ במניעת התפשטות הנגיף במתקני הכליאה" נמסר משב"ס. עוד נמסר כי ההחלטות התקבלו לאחר הערכות מצב רבות בשיתוף כלל גורמי המקצוע בשב"ס וזאת לאור האיום והסכנה לחיי אדם.

בתי כלא סגר קורונה שירות בתי הסוהר אסירים בכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד