י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשיא משבר הקורונה

ראשי 'כחול לבן' התאחדו למתקפה על נתניהו

ללא בושה, בשיא משבר הקורונה שהולך ומחריף מידי יום, ראשי 'כחול לבן' יצאו למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדשלטיין: "בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין סגרו את הדמוקרטיה הישראלית" | אייכלר יצא להגנה וקרא לאדלשטיין: "אל תוותר להם בשום אופן והישאר בתפקידך"

ראשי 'כחול לבן' התאחדו למתקפה על נתניהו
חברי הנהגת כחול לבן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראשי ובכירי 'כחול לבן' יצאו הערב (שלישי) במתקפה מאוחדת על התנהלות 'הליכוד' והעומד בראשה, סביב הקמת הוועדות והחלפת יו"ר הכנסת למועמד מטעם כחול לבן, כאשר חבר הכנסת ישראל אייכלר יצא להגנתו של היו"ר אדלשטיין בנאום מיוחד במליאת הכנסת.

הערב יצאו בזה אחר זה, בכירי המפלגה במתקפה משולבת על תפקוד הכנסת והפעילות העתידית מול משבר הקורונה. יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שקיבל אתמול את המנדט להרכבת הממשלה, טען כי "נתניהו וח"כ אדלשטיין, מנסים בכל מחיר למנוע את עבודת הכנסת. לא מספיק שהכנסת לא מתפקדת שנה שלמה, עכשיו הם גם רוצים שהכנסת החדשה לא תעשה את העבודה המינימלית הנדרשת בשעת משבר".

גנץ טוען כי 'הליכוד' לא מאפשרים להקים את ועדת הכספים, ועדת חוץ וביטחון והקמת ועדת קורונה שתסייע במאבק בנגיף ותפקח על פעולות הממשלה בנושא. שלדבריו; "זה מצב מסוכן שבו מנסים לבטל את הרשות המחוקקת ולהשאיר רק את הרשות המבצעת".

גם חבר הכנסת יאיר לפיד פנה לאזרחי המדינה ואמר: "נכון ל-17 למרץ 2020, אתם לא חיים בדמוקרטיה" שלטענתו, "הרשות המחוקקת נסגרה היום, באופן בלתי חוקי. יו"ר הכנסת הקודמת, שלא נבחר לתפקידו, סגר את הכנסת. לפני כן הוא סירב לבקשת רוב חברי הכנסת – 62 במספר – לבחור יו"ר חדש במקומו. הוא סירב גם לבחור ועדות כנסת שיסייעו במאבק במגיפה. ביניהן ועדת החוץ והבטחון, ועדת הכספים וועדה מיוחדת לענייני הקורונה שתטפל באזרחים הרבים שנפגעו במגיפה ובצוותים הרפואיים המופלאים שקורסים תחת העומס".

לפיד מציע לכנס את מליאת הכנסת באופן דיגיטלי, "השנה, כאמור, היא 2020. אין שום בעיה לכנס את הכנסת בוידיאו. אין שום בעיה להצביע דרך אפליקציה. רבים מאתנו עובדים ככה עכשיו. הטכנולוגיה קיימת. הסיבה היחידה שהיא אינה מופעלת, היא שהשלטון אינו מעוניין בכך. הוא לא רוצה שיפקחו או ישגיחו עליו, מפני שהוא יודע שהוא עושה טעויות קשות, הרות גורל, גם במישור הרפואי ובעיקר במישור הכלכלי", הוא כתב.

עוד טוען לפיד כי "ראש ממשלה שהפסיד בבחירות. היות ואין לו רוב בכנסת – הוא סגר את הכנסת. היות והיה צריך לעמוד למשפט – הוא סגר את בית המשפט. נכון לרגע זה, בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין סגרו את הדמוקרטיה הישראלית".

גם חבר הכנסת משה בוגי יעלון, תקף את התנהלות 'הליכוד' והעומדים בראשה וכתב בחשבון הטוויטר שלו, "זו הפעם השלישית שנתניהו מנסה להגיע ל-61 מנדטים, כדי להמלט ממשפט ולשלוט כדיקטטור. הוא שוב נכשל, אך אינו משלים עם תוצאות הבחירות״, שהוא טוען שוב כי נתניהו ״משתמש בחוסר אחריות באיום הקורונה".

יעלון ציין כי נתניהו "מנטרל את בית המשפט, פוגע במכוון בפיקוח הפרלמנטרי הדמוקרטי של הכנסת, משסה בכל כוחו איש באחיו ומפעיל את שופריו בתקשורת", יעלון חשף את היוזמה להקמת ממשלת מיעוט שכתב, "כחול לבן תקים ממשלת חרום רחבה ככל האפשר, גם אם נתחיל בממשלה צרה, כדי להציל את המדינה".

גם חה"כ מאיר כהן שמיועד לתפקיד יו"ר הכנסת, הצטרף למתקפה ואמר כי "המדינה במשבר חירום תחת ממשלת מעבר והליכוד בדרך לסגור את הבית היחיד שנותר לאזרחי ישראל, הכנסת. ממשלה ללא בקרה, בימים בהם האזרחים הכי זקוקים לפיקוח ולייצוג. לדיראון עולם".

מי שיצא להגנת 'הליכוד' ויושב ראש הכנסת מטעמה, הוא סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר, שאמר בנאום במליאת הכנסת: "כאשר שמענו את ההתקפה המשולבת של מחוללי ההפיכה השלטונית, להדיח את יושב היו"ר הנבחר בנאומי איום והפחדה נגד האיש הכי ממלכתי בכנסת הזו, אסור להיכנע להם. התוקפים בצורה כל כך גסה, אינם עוסקים בצרכי עמך, בדברים הנוגעים לחיי האזרחים אלא בפוליטיקה זולה, כחלק מהמשך התעמולה וההסתה האנטישמית של ליברמן שהשווה את החרדים הרבנים לנגיף שצריך להדביר".

לדברי אייכלר "דווקא ישראל ביתנו באים לבזות אסיר ציון ודורשים ממנו שלא למלא את תפקידו הממלכתי כיו"ר הכנסת. הם רוצים לחולל הפיכה בכנסת, נגד ציבור המאמינים. הם לא מתכוונים אליך אישית אלא למיליוני אזרחים מאמינים במדינת ישראל. אל תוותר להם בשום אופן והישאר בתפקידך. לפי התקנון היו"ר קובע את סדר היום. רק אחרי שיש קואליציה קובעים את הנהלים לבחירת היו"ר ושרי הממשלה".

מתנועת 'הליכוד' נמסר בתגובה לדברי ומהלכי 'כחול לבן': "בשעה שראש הממשלה נתניהו נאבק סביב השעון במגיפת הקורונה כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל, חברי הכנסת של כחול לבן וליברמן עסוקים בעסקנות פוליטית במטרה לבצע מחטף שלטוני באמצעות חקיקה אנטי דמוקרטית. במקום לגלות אחריות לאומית ולהצטרף מייד לממשלת חירום, הם עסוקים בעסקנות פוליטית קטנונית בניגוד גמור להבטחותיהם לבוחריהם".

"הליכוד קורא לכחול לבן להיפגש עוד הערב כדי להקים את ועדות הכנסת בהסכמה", לשון ההודעה.

מפלגת כחול לבן ראש הממשלה בנימין נתניהו יולי אדלשטיין יושב ראש הכנסת ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד