י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפלונטר של גנץ

הח"כית החרדית מצטרפת למתנגדים לממשלת מיעוט

מתרחב גל המתנגדים לממשלת מיעוט; והערב מצטרפת לרשימה גם ח"כ עומר ינקלביץ' שעד כה הצהירה נאמנות ללא סייג ביו"ר כחול לבן | עם זאת ב'כחול לבן' לא מתרגשים ומבהירים כי מחויבת לעמדת הסיעה כולה

הח"כית החרדית מצטרפת למתנגדים לממשלת מיעוט
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, ממשיך להסתבך, כאשר אל שורת המתנגדים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, מצטרפת גם חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ' שהודיעה את עמדתה ליו"ר המפלגה.

על פי הדיווח של דפנה ליאל ב'ערוץ 12', חה"כ ינקלביץ הביעה התנגדות להקמת ממשלת שתיתמך או תישען על ידי הרשימה המשותפת, כשב'כחול לבן' הבהירו כי למרות דעתה, היא מחויבת לעמדת הסיעה כולה.

ינקלביץ' מצטרפת לחברי הכנסת יועז הנדל, צבי האוזר וגבי אשכנזי מ'כחול לבן' שהביעו התנגדות להקמת ממשלת
מיעוט, כשעל פי דיווחים אחרונים, גם חבר הכנסת אסף זמיר מ'כחול לבן' שייך לפלג המתנגד למהלך.

בנוסף, התנגדות נרשמה גם מצידה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, שהודיעה כי תתנגד לכל יוזמה של הקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת - שכל אלה מקשים ומונעים מהאפשרות כי תוקם ממשלה עם הרשימה המשותפת.

לאחר גל המתנגדים שעולה וגובר, ההערכות הן כי גנץ לא יפעל להקים ממשלת מיעוט, כשהאופציות שנותרו הם הקמת ממשלת אחדות או שמא בחירות נוספות, כשאפשרות לעריקת ח"כים לגוש הימין נראה לא רלוונטי.

יצוין כי מאז אתמול נמצא המנדט להרכבת הממשלה בידיו של בני גנץ ועל פי החוק הוא יאלץ להשיב אותו אל נשיא המדינה ראובן ריבלין בעוד 26 ימים אם לא תעלה בידו להרכיב ממשלה. 

בני גנץ עומר ינקלביץ מפלגת כחול לבן ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד