י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין חשש להידבק"

הרבנים הראשיים נגד הרב שהתיר 40 סאה לנשים

בעקבות בהלת הקורונה התיר אחד הרבנים לנשים לשפוך על עצמן 40 סאה באמבטיה ובכך תצאנה ידי חובת טבילה מדאורייתא, בתגובה לכך פרסמה מועצת הרבנות הראשית מכתב, בו הבהירו כי הדבר מנוגד להלכה ומה גם שבמקוואות נשים אין חשש להידבק • המכתב המלא

הרבנים הראשיים נגד הרב שהתיר 40 סאה לנשים
ישיבת מועצת הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

נגיף הקורונה מתפשט בישראל, ובעקבותיו כתב אחד מ"הרבנים" כי מצד הזהירות שלא להידבק, מותר לעשות טבילה מדאורייתא באמבטיה עם 40 סאה, ולא צריך מקווה כהלכתו לגבי טבילת נשים.

בעקבות הדברים החמורים הללו, הוציאו הרבנים הראשיים לישראל יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית פסק הלכה, כי טבילה מדאורייתא חייבת להיות על פי ההלכה.

לדבריהם, לאחר בירור שהם ערכו עם משרד הבריאות, המקוואות הללו מחוטאים ומפוקחים כראוי ועומדים בכל התנאים הנדרשים ואין חשש להידבק לאחר טבילה בהם.

הם תקפו את הרב המתיר וכתבו כי "ראינו את אשר כתב, והננו להביע את דעתנו, דעת תורה, שאין להעלות על הדעת אפשרות כזאת. מאז ומעולם היו כאלה שהביעו דעתם הנפסדת בנושא החשוב הזה, ורצו לומר שלכאורה אין הבדל בין "מקווה טהרה" או מים שאובים באמבטיה בבית, ועוד ניסו לחזק טענתם שאמבטיה הגיינית יותר".

כאמור, במכתב שעליו חתומים הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף יחד עם שאר חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, נפסק כי טבילה כזו אסורה על פי ההלכה, ויש לטבול טבילה דאורייתא רק במקוואות כשרים.

טבילה במקווה מועצת הרבנות הראשית הרבנים הראשיים לישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד