י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
103 מתים ואלפי חולים

הבית הלבן שיגר הוראה למוסדות: לסגור מיידית

בעקבות עליית מנין החולים והמתים מנגיף הקורונה בארה"ב והאדישות השוררת בקהילות החרדיות, התקיימה בשעות האחרונות שיחת ועידה מהבית הלבן אל עסקנים וראשי קהילות בנושא התפשטות נגיף הקורונה וההשלכות | מהבית הלבן ניתנה הוראה גורפת לסגור את כל מוסדות הדת לאלתר

הבית הלבן שיגר הוראה למוסדות: לסגור מיידית
ברקוביץ' על רקע הבית הלבן צילום: באדיבות המצלם

הבית הלבן קיים בשעות האחרונות שיחת ועידה טלפונית עם עסקנים וראשי קהילות חרדיות, בנושא התפשטות נגיף הקורונה, וכל ההשלכות מכך. מי שעמד מאחורי השיחה היה אבי ברקוביץ יועץ לנשיא, ושליח הממשל למזרח התיכון.

למרות השמועות ברשתות החברתיות היהודיות בארצות הברית ובארץ, בהן נאמר כי הנשיא טראמפ וסגנו מייק פנס השתתפו בשיחה, מדובר בפייק ניוז.

הסיבה לשיחה הייתה בגלל חוסר הדאגה המוחלט בקהילות היהודיות באזור ניו יורק / ניו ג'רזיי, למרות קריאותיהם הבלתי פוסקות של גורמי הבריאות והרופאים לנקוט בפעולה רצינית.

כך למשל בזמן שיחת הוועידה, התקיימה חתונה באולם 'עטרת אברהם' בוויליאמסבורג בהשתתפות מאות אורחים, החתונה הופסקה על ידי המשטרה, וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות של ראש העיר ביל דה בלסיו, שלא לקיים התכנסויות של יותר מעשרה אנשים.

יותר מ-36 פעמים הזהיר אבי ברקוביץ באוזני העסקנים החרדים כי אם הדבר לא יקבל יחס רציני בריכוזים החרדיים, הדבר "יהפוך לנושא רציני של פיקוח נפש". כך דווח באתר Yeshiva world news.

הבית הלבן קרא לכל הישיבות שעדיין פתוחות לסגור באופן מיידי - והודיע לכל ההורים שילדיהם עדיין הולכים לבתי הספר, להפסיק לשלוח אותם.

לצד זאת אתמול יצאה הוראה גורפת מהאדמו"ר מהר"א מסאטמר, לסגור את כל מוסדות החינוך עד ליום ראשון. ואז תתקיים הערכת מצב נוספת.

יצוין כי נגיף הקורונה הגיע לכל 50 המדינות בארצות הברית, לאחר שהרשויות במערב וירג'יניה הודיעו על אבחונו של חולה ראשון. עד כה מתו בארצות הברית 103 בני אדם מהווירוס, כמחציתם במדינת וושינגטון. במדינת ניו יורק מספר החולים הגבוה ביותר - כ-1,300 אזרחים.

הבית הלבן אבי ברקוביץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד