י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הד"ר מזהיר מתפילה במניין

הרופא החרדי: "אתם הולכים להרוג לפחות זקן אחד"

ד"ר אלי בנט רופא חרדי מניו יורק מזהיר מפני התפילות במניין בעת הזאת והוא מספר כי מבוגרים רבים חלו בקורונה בשל כך • "סטטיסטית, אתם הולכים להרוג אדם זקן בכל פעם שאתה נפגשים"

הרופא החרדי: "אתם הולכים להרוג לפחות זקן אחד"
ד"ר אלי בנט צילום: באדיבות המצלם

ד"ר אלי בנט הוא רופא בחדר מיון בבית חולים של ניו יורק, ובנוסף רופא פרטי בקווינס והוא פרסם באתר Yeshiva world news מכתב לחברי הקהילות היהודיות בארצות הברית.

"כולכם יודעים מי אני ואיפה אני עובד. אני פשוט מרגיש שאני צריך לכתוב את זה" הוא פותח.

"זו דעתי הרפואית, והיא גם דעתם של כל המומחים למחלות זיהומיות, שהמניינים (תפילה) הולך להרוג אנשים" אומר הד"ר. "אני יודע שקשה מאוד לכולכם להבין את זה כי זה נראה כמו מפגש לא מזיק של 15 עד 20 איש. אני אקח בשמחה מישהו מכם לסיור של חמש דקות במתרחש בבית החולים שלי ברגע זה."

"נכון ליום חמישי האחרון היו לנו שבעה חולים מאושפזים. נכון לאתמול זה הגיע ל- 30 ונכון להיום יש 50. קשישים מהשכונה שלנו נמצאים בטיפול נמרץ בגלל המניינים האלה."

"יש מניין בשעה 6:00 בבוקר ואחריו 7:00 בבוקר ואחריו 8:00 בבוקר ואחריו 9:00 בבוקר אפילו אם רק 25 אנשים מגיעים לכל אחד, זה מאה אנשים באותו החדר באותו בוקר. סטטיסטית, אתם הולכים להרוג אדם זקן בכל פעם שאתה נפגשים."

"כולכם סומכים עלי שאתיחס אליכם כאל משפחה כשאתם באים למשרדי, אז אני מדבר אליכם כאל משפחה. עצרו את המניינים, עצרו את המפגשים, הישארו בבית והתפללו ביחידות. קחו בחשבון את התרופות המטופלים, והפרמדיקים והרופאים והאחיות העובדים בבתי החולים, שעובדים בתנאים מגוכחים ומנסים להציל כמה שיותר אנשים. אני מודה, לא יהיו אלפי מקרי מוות בקווינס, אבל האם אנחנו באמת מוכנים לקבל שאחד מתוך 100 אנשים בשכונה שלנו ימותו? אני לא."

"אנו סומכים על רופאים אם לאכול ביום כיפור או לא, או מתי לעשות ברית, מדוע פתאום אתם חושבים שמתאים להתעלם מאיתנו?"

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד