י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש ממחסור בחג

מקלב דורש: מאפיות המצות ייחשבו כמפעל חיוני

חבר הכנסת אורי מקלב דואג ממחסור במצות בחג הפסח והוא משגר מכתב לשרי הרווחה והכלכלה בו הוא דורש להחריג את מפעלי המצות ולהחשיבם כמפעלים חיוניים

מקלב דורש: מאפיות המצות ייחשבו כמפעל חיוני
מצות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בעקבות המשך המאמצים של מדינת ישראל כנגד התפשטות נגיף הקורונה ובשיאו הוראה שניתנה ביום שני השבוע לפיה יצומצמו ואולי יסגרו את כלל המפעלים שאינם חיונים, חשש בציבור החרדי למחסור במצות בעקבות סגירת המפעלים והסגר הצפוי.

מי שנרתם לטובת אוכלי המצות הוא חבר הכנסת אורי מקלב ששיגר פנייה אל שר הרווחה אופיר אקוניס ושר הכלכלה אלי כהן בדרישה להחריג את מאפיות המצות ומאפיות מצות היד ולהכלילם כמפעלים חיוניים, בכדי להסדיר את אספקת המצות ומצות היד בפרט לחג הפסח.

במכתבו לשרי הרווחה והכלכלה כתב חבר הכנסת אורי מקלב: "היות ובעוד שלושה שבועות יחול בעז"ה חג הפסח ומאפיות המצות עובדות במשמרות כפולות בכדי להספיק ולספק את הביקוש למצות יד כאשר ישנם רבבות האוכלים בחג הפסח אך ורק מצות יד, אבקשך כי תאשר למאפיות מצות היד ולעובדיהם קבלת אישור מפעל ועובד חיוני בשעת חירום כדי שחס ושלום לא יווצר מחסור במצות מהודרות לחג הפסח".

עוד ציין מקלב בפנייתו: "בכל שנה עמותות מחלקות סלי מזון ומוצרים חיוניים ובסיסים ערב חג הפסח במסגרת קמחא דפסחא, אבקשך לפעול כי גם עמותות אלה ועובדיהן יקבלו את האישור לפעול ולחלק מזון בעת חירום".

אורי מקלב מאפיית מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד