י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כך זה יעבוד

הח"כית החרדית פעלה; איכונים של השב"כ גם לטלפונים הכשרים

לאחר שהממשלה אישרה את תוכנית איכון הטלפונים של חולי הקורונה על ידי השב"כ, נערמו על שולחנה של ח"כ עומר ינקלביץ' עשרות פניות מחרדים, ע"כ שלא יוכלו להתעדכן במידה ונחשפו לחולי קורונה, שכן הטלפונים הכשרים לא מקבלים סמסים | לאחר פנייה מטעמה, העניין ניפתר

הח"כית החרדית פעלה; איכונים של השב"כ גם לטלפונים הכשרים
חרדים. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

פרסום ראשון: בפעילתה של חברת הכנסת עומר ינקלביץ', האיכונים של שירות הביטחון הכללי על הניידים של חולי הקורונה, צפויים להגיע גם לציבור החרדי, כך שמשרד הבריאות יעדכן את החרדים ששהו בסביבת חולי הקורונה טלפונית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר שהממשלה אישרה השבוע ביום ראשון בלילה את הפעלת האיכון הטכנולוגי על הניידים של חולי הקורונה, שיגלו היכן ועם מי שהו החולים, נערמו בלשכתה של ינקלביץ' פניות רבות, על כך שהחרדים לא יכולים להיעזר בתוכנית.

התלונות הגיעו מאחר והיוזמה הייתה כי תיערך בדיקת שב"כ על החולים, כשהמידע יעבור למשרד הבריאות, מטעמם ישגרו סמס לאדם שצריך להיכנס לבידוד, אלא שלחלק ניכר מהציבור החרדי יש רק טלפונים כשרים, ואינם יכולים לקבל סמסים.

היום (שלישי) פנו מלשכתה של חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן', למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב והציגו בפניו את הפניות שקיבלו מהחרדים המודאגים. לאחר בדיקה מקיפה הודיעו במשרד הבריאות ללשכתה של ינקלביץ' כי בימים הקרובים יכניסו למערך גם את האזרחים החרדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי התוכנית של משרד הבריאות, לאחר שהשב"כ יעביר את המידע למשרד הבריאות, הם ישגרו אסמסים לבעלי הטלפונים הפרוצים, ובאם יהיה גם מידע על חרדים שאמורים להיכנס לבידוד, הם יקבלו טלפון ממשרד הבריאות עם ההוראות.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ' אמרה ל'בחדרי חרדים' כי "בימים אלו שיתוף הפעולה בין גופי המדינה והאזרחים הכרחי בכדי להצליח להתגבר על נגיף הקורונה. אך יש אוכלוסיות שאינן משתמשות באמצעים הטכנולוגים הנפוצים, ולפיכך, המדינה צריכה לעשות את ההתאמות הנדרשות בעבורם. שמחתי לראות שמשרד הבריאות היה קשוב לבקשתי ולצרכי הציבור החרדי, ואיפשר גם לבעלי המכשירים הכשרים להיות מעודכנים בחשיפה לנגיף במידת הצורך, באמצעות שיחת טלפון במקום סמס. כולי תקווה שבע"ה בקרוב מאד לא נזדקק לאמצעים הללו ונעבור את המשבר בשלום ובבריאות".

עומר ינקלביץ קורונה טלפונים כשרים איכון טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד