י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד בלעדי

ספסלים ברחבה ובית מדרש בפנימיה: כך מתמודדים בישיבת חברון עם הקורונה

בהלת הקורונה הגיעה גם לישיבת חברון - אחת מהישיבות הגדולות בעולם התורה, ועמה הנחיות משרד הבריאות • ספסלי בית המדרש יצאו לרחבה, חדרי השיעורים הפכו לבתי כנסת והפנימייה לבית מדרש • צפו בתיעוד

ספסלים ברחבה ובית מדרש בפנימיה: כך מתמודדים בישיבת חברון עם הקורונה
הנחיות הקורונה בישיבת חברון צילום: באדיבות המצלם

וירוס הקורונה מתפשט בארץ, ובעוד הישיבות רובן נסגרות בקצב איטי וגם זה רק לאחר ששוטרים מבקרים בה ודרושים את סגירתן, במשרד הבריאות מחדדים את הנהלים, ומבהירים במכתב ברור כי קיום הלימודים בכל הריכוזים החרדים כולל כיתות של עשרה בלבד מנוגד לצו ומהווה עבירה פלילית.

נציין, כי במרבית הישיבות ממשיכים ללמוד וללמד כסדר, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות שלא לשהות יותר מעשרה בחורים יחד.

יצאנו לישיבת חברון בגבעת מרדכי - אחת מהישיבות הגדולות בעולם התורה, שם עושים הכל על מנת לשמור על הנחיות משרד הבריאות, ובישיבה גדולה כל כך זה הופך למורכב הרבה יותר.

בשבת האחרונה - שבת פרשת כי תשא לא נערכו סעודות שבת בישיבה לראשונה בהיסטוריה, ואת האוכל באמצע השבוע מקבלים הבחורים לחדרים.

כמו כן, ספסלי בית המדרש הוצאו לרחבת הישיבה על מנת שיוכלו לחלק את הלומדים לקבוצות של פחות מעשרה בחורים. גם חדרי השיעורים הפכו לבתי מדרש מאולתרים, וכשנגמר המקום הקימו בתי מדרש במסדרונות הפנימיות.

מספר בחורים יוזמתיים העבירו סטנדרים וספסלים למסדרון הפנימייה, יחד עם ספרי קודש וארונות. גם לעמוד תפילה הם דאגו, וה'שיויתי' המסורתי נחקק על גבי קרטון.

בשיחה ל'בחדרי' סיפר אחד מהם כי "אחרי ההוראה של הגר"ח קנייבסקי להמשיך ללמוד הבנו שאנחנו צריכים לעשות הכל בשביל להמשיך כסדר - כמובן תוך הקפדה על ההוראות של משרד הבריאות. בשביל ישיבה גדולה כמו שלנו זה מצב מורכב, ולכן היינו צריכים להתאמץ ממש ולהיות יצירתיים בכל הנוגע לחלוקת השטח לקבוצות הבחורים הרבות".

"אני חושב שאין מטר בישיבה שלא מנוצל כרגע לבית מדרש", הוא הוסיף.

ישיבת חברון קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד