י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך לבג"ץ

התרגיל של אדלשטיין שהעלה את זעמם של 'כחול לבן'

ב'כחול לבן' ובגוש השמאל בכלל זועמים בעקבות 'התרגיל' שעשה להם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כך שהכנסת לא תכונס עד יום שני הבא ומבהירים כי פניהם לבג"ץ | אדלשטיין מצידו משיב במתקפה: "כחול לבן ושותפותיה התנהלו באופן שערורייתי. ראשיה סירבו לראות את טובת הציבור"

התרגיל של אדלשטיין שהעלה את זעמם של 'כחול לבן'
יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90

המערכת הפוליטית סערה היום (רביעי) סביב סאגת הקמת וועדות הכנסת והחלפת יו"ר הכנסת, כאשר עד כה הצדדים לא הצליחו להגיע לפשרה, והצעד הבא שינקטו ב'כחול לבן' יהיה עתירה לבג"צ כבר מחר בבוקר.

היום החל עם פתיחת המליאה שיצאה להפסקה מיד בשעות הבוקר המוקדמות, כשאדלשטיין הסביר כי הוא מוציא את המליאה להפסקה ולא נועל את הדיון כדי לנסות להגיע לפשרה והודיע כי בכל מקרה הוא יביא את הנושא להצבעה עוד היום.

אלא, שכפי שדווח גם כאן ב'בחדרי חרדים', השיחות התפוצצו כולל פגישה בין יו"ר כחול לבן בני גנץ ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שגם הסתיימה ללא הסכמה.

בתגובה, מיהר יו"ר הכנסת לנעול את מליאת הכנסת למרות שכל חברי הכנסת בגוש השמאל היו במשכן הכנסת ודרשו לקיים הצבעה על הקמת הוועדות והחלפת יושב ראש הכנסת, שהמשמעות היא שהמליאה תתכנס רק ביום שני הבא וגם זה כלל לא בטוח.

ב'כחול לבן' תקפו את אדלשטיין ומסרו: "יולי אדלשטיין פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות בנימין נתניהו. המשבר שבו מצויה ישראל מחייב כנסת פעילה שעובדת למען האזרחים. נעתור לבג"ץ כדי לעצור את הטירוף".

יושב ראש כחול לבן בני גנץ כתב לחברי הכנסת בגוש השמאל: "לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש, לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון".
 
מנגד, אדלשטיין טען כי הציע להקים ועדה מסדרת כבר היום, כאשר עד לשבוע הבא היא תהיה פריטטית ולאחר מכן הנושא יובא להכרעת המליאה. שלדבריו "מטרת ההצעה היא לאפשר את הפיקוח הפרלמנטרי באופן מיידי, כאשר בשבוע הקרוב שתי המפלגות יוכלו לנסות להגיע להסכמות, ובכל מקרה הנושא יוכרע בתוך ימים ספורים בלי לפגוע בפיקוח על עבודת הכנסת".

בלשכתו של אדלשטיין הסבירו כי מטרתו הייתה שבימים הללו הכנסת תוכל להתארגן על אופן קיום הדיון וההצבעה תחת מגבלות הקורונה.  אדלשטיין אך הגיב במתקפה על 'כחול לבן' ואמר: "כחול לבן ושותפותיה התנהלו באופן שערורייתי. ראשיה סירבו לראות את טובת הציבור שמתמודד עם בעיות קשות שנוצרו כתוצאה מנגיף הקורונה".

עוד נמסר מטעמו של אדלשטיין כי "נוכח העדר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן על הקמת הוועדה המסדרת ויתר הוועדות הרלוונטיות, בכוונתו של אדלשטיין להביא את הנושא להצבעה במליאה כבר בשבוע הבא".

יולי אדלשטיין מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד