י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בני גנץ מגיב בסרטון

נתניהו מתפנה למתקפה על כחול לבן: "לא נסכים"

הקרב בכנסת בצל הקורונה, מביא את ראש הממשלה להתפנות לכמה דקות בשביל להתייחס למשבר מול 'כחול לבן' ולתקוף אותם על התנהלותם בימים טרופים אלה | לדבריו: "כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם" | גנץ הגיב בסרטון: "לליכוד אין רוב בכנסת ולכן הוא סוגר את אותה - לא נאפשר זאת"

נתניהו מתפנה למתקפה על כחול לבן: "לא נסכים"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

בין דיון לדיון על התפשטות נגיף הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנהל גם קרב על עתידו הפוליטי ועל יוזמה של כחול לבן וישראל ביתנו שמבקשים לחוקק ארבעה חוקים שימנעו את המשך כהונתו, הוא יוצא במתקפה הערב (רביעי) כנגד כחול לבן.

"אני לוקח הפסקה של 2 דקות מניהול המאבק במגיפת הקורונה כדי להסביר לכם מה קורה בכנסת", פתח הערב נתניהו את המתקפה על 'כחול לבן' וטען כי "כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם. בנוסף דרשנו מהם להתחייב שתומכי טרור לא יעמדו בראש וועדות. לא קיבלנו תשובות לכך".

נתניהו אמר: "לצערי, גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור". לדבריו; "העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות".

"בכל תולדות הכנסת, ללא יוצא מן הכלל", מסביר ראש הממשלה, "תמיד הוקמו ועדות הכנסת בהסכמה בין האופוזיציה לקואליציה. ההסכמה הזו לא הושגה עד לרגע זה ואני מקווה שהיא תושג מהר ככל האפשר כדי שהכנסת תתחיל לעבוד ולסייע לנו במאבק נגד מגיפת הקורונה".

נתניהו קרא לכחול לבן "להפסיק להפיץ פייק ניוז ולעסוק בעסקנות פוליטית במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית כדי להילחם למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל. הפוליטיקה יכולה לחכות כמה חודשים. זה הזמן למנהיגות, לאחריות לאומית ולעבודה משותפת. אפשר וצריך להקים ממשלה עכשיו - זה מה שהמדינה צריכה וזה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

יו"ר כחול לבן בני גנץ שיגר בתגובה הצהרה בוידאו, דקות לאחר הודעת ראש הממשלה בה אמר: "בצד בעיות הבריאות והכלכלה אני יודע שרבים מכם מוטרדים כמוני – ובצדק, מהשיתוק הבלתי דמוקרטי וחסר התקדים שכופים בימים אלו נתניהו ואדלשטיין על עבודת הכנסת", שלדבריו, "זהו מעשה לא ראוי שפוגע בכל אזרחית ואזרח ולכן כחול לבן תפנה לבג"ץ שיתערב".

״חשוב שתבינו״, הסביר גנץ, ״אם אין ועדת כספים מתפקדת, לא ניתן לבצע העברות תקציביות כדי לפצות על נזקי הקורונה. אם לא תהיה ועדת חוץ וביטחון מתפקדת, לא יהיה פיקוח על מעקבים שיתבצעו על אזרחים. ועדה המפקחת על ההתמודדות עם משבר הקורונה כפי שאנחנו מתכוונים להקים, תוודא עבורכם שהפעילות מתבצעת נכון״.

יושב ראש כחול לבן סיכם את דבריו שאמר: ״לליכוד אין רוב בכנסת ולכן הוא סוגר את אותה - לא נאפשר זאת. הכנסת היא מוסד הכרחי תמיד והדבר נכון גם בשעת חירום. אי אפשר ולא נכון לנהל משבר בסדר גודל כזה בלי כנסת מתפקדת. אנחנו מתמודדים היום עם אתגר גדול – ועם ישראל תמיד עמד מול האתגרים הגדולים מאוחד. הישמעו להוראות, סייעו אחד לשני, ונעבור ביחד גם את המשבר הזה״.

מפלגת כחול לבן הליכוד בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד