י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השבר הכלכלי בעקבות הקורונה

אפלייה: המורות החרדיות לא תקבלנה את שכרן

הסתדרות המורים הגיעה להסדר עם האוצר לגבי שכר המורים בישראל שנכפתה עליהם החופשה בגלל מגיפת הקורונה, אולם מי שקופחו ונותרו ללא משענת כלכלית, הן המורות החרדיות | ח"כ גפני מבטיח להתערב ומנכ"ל ש"ס ביטון מעדכן כי כבר פעל והשיג את מבוקשו

אפלייה: המורות החרדיות לא תקבלנה את שכרן
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

הסאגה סביב נגיף הקורונה מוסיף להחמיר שכעת הוא גם מגיע לכיס של המורות החרדיות, שאלפים מהן נאלצו לסיים את עבודתן ולצאת לחופשה כפויה ללא תשלום, כאשר הסתדרות המורים סיכמה כי המורים שמאוגדים תחתיה יזכו לפחות לשכר מלא על חודש מרץ שמסתיים בעוד כשבועיים.

המורות החרדיות שלא מאוגדות תחת הסתדרות המורים, צפויות לשלם על כך בכיסן, כשהן תישארנה ללא משכורת פחות מחודש קודם חג הפסח, כשחלק ניכר מהן המפרנסות היחידות של הבית, כשהבעלים עמלים בתורה כאברכי כולל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערב (רביעי) התקיים ישיבת חירום של עשרות מנהלי מוסדות חינוך, מנהלי מוסדות חינוך מיוחד ומפעילי רשתות גני ילדים, שבסיומה שיגר יצחק גולדקנוף - יו"ר פורום הארגונים ומועצת החינוך ומנכ"ל רשת בית יעקב - מכתב מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לראשי הסיעות החרדיות ולשרי האוצר והחינוך בו הוא טוען "זעקתנו לא נשמעת".

מנהלי המוסדות שנאלצו להוציא את אלפי המורות לחופשה ללא תשלום כתבו, "לצערנו בהודעת משרד החינוך על תשלומי השכר למגזר המורים והגננות במדינת ישראל הוחלט להפלות את המגזר החרדי והדתי, כך שבהתחייבות האוצר ומשרד החינוך נאמר כי ההסכם לשכר שוטף של עובדי הוראה לחודש מרץ – הוא רק לאלו המאוגדים בהסתדרות המורים של המדינה".

עוד נטען כי "הקריטריון אינו קריטריון של מחנך, או השקעה חינוכית – קריטריון חדש – שרק אדם שמאוגד בהסתדרות המורים, הוא אשר יוכל לקבל בחודש מרץ את המשך התשלום, ואלו אשר אינם מאוגדים בהסתדרות המורים הרי למרות שעושים את עבודתם נאמנה ובימים אלו אף טרחו וקיימו קשרים הדוקים עם התלמידים, הכינו ערכות לימוד והעבירו לימודים באמצעות הטלפון - להם מדינת ישראל לא אחראית הם – יצאו לחל"ת".

בהודעה שיצאה אמש (שלישי) בשם פורום הארגונים ומוסדות החינוך לראש הממשלה, לשר החינוך, לשר האוצר, לשר הבריאות, ליו"ר ועדת הכספים, לשר הפנים ולסגן שר החינוך נאמר, כי "לא יתכן להפלות בין דם לדם. דמם של המורים והגננות החרדיים אינו פחות אדום מדמם של המורים המאוגדים ב'הסתדרות המורים - אנו דורשים לקבל עוד היום הבהרה ממשרד החינוך כי גם המורים והגננות במדינת ישראל שאינם מאוגדים ב'הסתדרות המורים', אך בפועל מוסדותיהם מוכרים במשרד החינוך וממלאים את תפקידם נאמנה בגנים מוכשרי"ם, זכאים לשכר חודש מרץ".

בלשכת יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מיהרו להבהיר כי הוא פועל ללא לאות כדי שהמורים, המורות והגננות, במוסדות המוכש"ר והפטור לא יוחרגו מההסכם אליו הגיעו הסתדרות המורים עם משרד החינוך והאוצר.

נציין כי מנכ"ל ש"ס ומעיין החינוך התורני חיים ביטון, שקיבל פניות דומות, פנה לסגן שר האוצר יצחק כהן, כאשר כהן פעל בעניין מול קובי בר נתן, הממונה על השכר באוצר ומשה בכר סגן הממונה על השכר תחום חינוך. וגב' סוניה פרס.

ביטון עדכן כי "סוכם כי הכללים שיחולו על החינוך הרשמי יחולו גם על המוכר שאינו רשמי על כל אגפיו". כאשר מכתב בעניין יתפרסם בהקדם.

שכר נשים שכר נשים חרדיות קורונה מורות חרדיות הסתדרות המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד