י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגיפת הקורונה

הרב הישיש לתושבים: "אני לא זוכר זמנים מפחידים כאלה" • צפו

רבה הישיש של אנטוורפן הגה"צ רבי דוד משה ליברמן פנה לתושבי עירו בבקשה להישמע להוראות הממשלה בנוגע לקורונה ואמר: "מאז מלחמת העולם השנייה לא היה ככה, אני לא זוכר מאז זמנים מפחידים כאלה שכל אחד מפחד על החיים שלו" • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

הרב הישיש לתושבים: "אני לא זוכר זמנים מפחידים כאלה" • צפו
הגרד"מ ליברמן רבה של אנטוורפן צילום: צילומסך

רבה הראשי של אנטוורפן, הגה"צ רבי דוד משה ליברמן, אב"ד קהילת שומרי הדת, פנה ציבורית באמצעות סרטון, לתושבי עירו למלאות אחר דרישות הממשלה בתקופה זו בכל הנוגע לנגיף הקורונה.

הרב אמר את הדברים בשפה האנגלית: "אנחנו חיים בתקופה מיוחדת, מאז מלחמת העולם השנייה לא היה ככה, אני לא זוכר מאז זמנים מפחידים כאלה שכל אחד מפחד על החיים שלו, כולם מפחדים וכולם מרגישים קצת אבודים, אבל דבר אחד חשוב מאד, שאנחנו ניקח את ההוראות של הממשלה, אסור לנו לעשות דברים שיסכנו אותנו, או יסכנו חיים של אחרים, ואם אנחנו נעשה את החלק שלנו, הקב"ה יעשה את החלק שלו. הקב"ה יגן על כל אחד מאיתנו בדרך הכי טובה", דברי המרא דאתרא.

בתוך כך, בבריסל בירת בלגיה, ביטל הפרלמנט את כל דיוני הוועדות, למעט דיון של ועדת הבריאות עד להודעה חדשה. כן נערכו דיונים בעניינים "דחופים". דובר הפרלמנט מסר כי הוא ידחה את כל הישיבות "הלא דחופות" ויעבוד בצוות מצומצם.

הבנקים יקבלו לקוחות רק באמצעות פגישות מתואמות מראש, כך הודיעה ביום שלישי הפדרציה הבנקאית. כל זאת תוך שהם קוראים ללקוחות להשתמש בשירותים מקוונים ככל האפשר ורק להזמין פגישה עם יש סיבה "דחופה ביותר".

כמו כן ממשלת מערב פלנדריה ביקשה ביום שלישי האחרון מתיירים ותושבים שאינם מקומיים להתרחק מחופי בלגיה.

"ראינו אנשים הולכים בקבוצות ונמצאים בשורה אחת לגלידה", אמר המושל קרל דקלאו. "יותר מדי אנשים הצטופפו זה לצד זה, אחרים הסתובבו כאילו שום דבר לא היה בסדר - זה פשוט היה מסוכן מדי".

הרב דוד משה ליברמן חרדים אנטוורפן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד