ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בהלת הקורונה

יועץ הנשיא התריע בפני האדמו"רים: לסגור הכל

"אנחנו מבקשים לא לקיים שום התקהלות אפילו הכי קטנה", כך הבהיר אמש בשיחה נדירה, אבי ברקוביץ, יועצו הקרוב של נשיא ארה"ב דולנד טראמפ | ומה ענה לאדמו"ר ששאל אם ניתן לקיים מנין בשטח פתוח

יועץ הנשיא התריע בפני האדמו"רים: לסגור הכל
אבי ברקוביץ צילום: מתוך טוויטר

יועצו החרדי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אבי ברקוביץ, קיים ביממה האחרונה שיחת ועידה עם האדמו"רים בארצות הברית כדי להבהיר באוזניהם עד כמה סכנת מגיפת הקורונה היא ממש וחמורה.

בשיחה נשמע אחד מגבאי האדמו"רים שואל את אבי ברקוביץ, בוגר ישיבות בישראל, וכיום יועץ לנשיא ארצות הברית ושליח הממשל למזרח התיכון; האם יש הוראה של הממשל לסגור כל מקום ציבורי כולל בתי כנסת?

ברקוביץ נשמע עונה בבירור: "כן זה ההוראה לסגור הכל".

הגבאי של האדמו"ר מבאבוב 45, נשמע שואל בשם האדמו"ר: "האם אפשר לקיים מנין במקום פתוח".

אחד מאנשי הנשיא נשמע עונה: "חייבים למנוע התגודדות של אנשים, ואם אין ברירה אז שיהיה במקום פתוח, ולהיות רחוקים אחד מהשני, אבל אנחנו מבקשים לא לקיים שום התקהלות אפילו הכי קטנה".

ברקוביץ נשמע ממשיך את התשובה לשאלה: "אנחנו מבינים שאנשים רוצים לעשות בחצר האחורית, אני מבין את הרעיון, אבל זה יהיה מאד קשה למנוע מאנשים להתגודד, וזה דבר שיגרום לבעיות, ואנשים יכולים להידבק, ואז להגיע לבית של ההורים המבוגרים וחס ושלום לגרום לסכנת חיים, רק אם זה מאד חשוב, אני מבין את חשיבות התפילה, אני מבין כמה זה קשה לשמוע את זה, אני מבין כמה זה קשה להגיד את זה".

"אני אומר שזה יכול להיות סכנת חיים", הבהיר ברקוביץ באוזני האדמו"רים, "אנשים יעברו בתוך הבית לחצר האחורית, אי אפשר למנוע את זה, וזה מסוכן, בעיה לעשות מניינים בלי פיקוח נפש, וזה יכול להיות מאד מסוכן, יש אנשים עם בריאות רופפת, ויש אנשים צעירים שהם גם בבעיה רפואית, ואם אפשר למנוע את זה, אני ממליץ לא להתגודד, וכך גם נשיא ארצות הברית מבקש וממליץ".

מבית האדמו"ר, נשאל ברקוביץ לגבי מקוואות וזה השיב: "ההוראה לא מדברת ספציפית על מקוואות, אבל זה מאד קשה לארגן את זה בצורה בטיחותית".

ואכן אחרי השיחה עם יועץ הנשיא, כל החצרות והקהילות הודיעו בזה אחר זה על השבתת כלל המוסדות עד להוראה חדשה וכולם מסתגרים בביתם כהוראת הממשל.

אבי ברקוביץ דונלד טראמפ קורונה אדמו"רים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד