י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זה לא מה שחסר"

מבצע לילי: המוסד דאג ל-100 אלף ערכות בדיקה לקורונה

משבר הקורונה: המוסד הישראלי נכנס לתמונה ודאג להביא לישראל 100 אלף ערכות בדיקה • בימים הקרובים המוסד צפוי להביא מיליוני ערכות בדיקה נוספות • בכיר במשרד הבריאות: "מה שהגיע - זה לא בדיוק מה שחסר לנו"

מבצע לילי: המוסד דאג ל-100 אלף ערכות בדיקה לקורונה
ראש המוסד יוסי כהן צילום: גלעד קוולרצ'יק

במבצע מיוחד שניהל הלילה (רביעי) ארגון המוסד, הצליחו להביא לישראל 100 אלף ערכות בדיקה לקורונה מחו"ל, כך דיווח ניר דבורי באתר n12.

בנוסף, ראש המוסד יוסי כהן ואנשי הארגון ינהלו בימים הקרובים מבצעים נוספים, כאשר על פי התכנית ינחתו בישראל עוד 4-5 מיליון ערכות בדיקת קורונה נוספות.

על פי הדיווח של אלון בן דוד, ה-100,000 ערכות נרכשו ממדינה שאין לנו איתה יחסים דיפלומטים, וכך גם מיליוני ערכות הבדיקה הנוספות, שירכשו ממדינות שונות, שאינם בהכרח ביחסים טובים עם ישראל.

במקביל, צוות אנשי סייבר של המוסד מסייע בימים אלה למשרד הבריאות בכתיבת תוכנות ואפליקציות ייחודיות להתמודדות עם הנגיף.

אולם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מצנן מעט את ההתלהבות. הבוקר באולפן ynet אמר כי "לצערי, מה שהגיע כרגע זה לא בדיוק מה שחסר לנו. זאת אומרת, יש כל מיני מרכיבים בתוך הבדיקה וזה לא מה שחסר לנו כרגע. הבעיה היא שחסרים לנו מטושים".

הבוקר הודיע משרד הבריאות כי מכיוון שמספר המקומות שבודקים עלה ל-20 מעבדות פעילות, וכמות הבדיקות היומיות של למעלה מ-2200 בדיקות אתמול - איגום וסיכום כל הנתונים כולל מספר החולים החיוביים, לוקח יותר זמן.

המוסד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד