י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המאבק לבלימת הנגיף

קנסות הקורונה נכנסו לתוקף: הפרתם? תשלמו אלפי שקלים

התקנות לשעת חירום שאשרה הממשלה לפני מספר ימים ובהן הטלת קנסות על אזרחים שיפרו את הצו - נכנסו לתוקף • על הפרת חובת בידוד בית - יירשם קנס בסך 5,000 שקלים; על הפרת חובת הדיווח למשרד הבריאות על כניסה לבידוד או על חזרה ממדינה המחייבת בבידוד יירשם קנס של 3,000 שקלים; על הפרת הוראת שוטר על התפזרות התקהלות המנוגדת לצו יירשם קנס של 3,000 שקלים • עד כה עוכבו לפחות 10 חרדים שהפרו את ההוראות

קנסות הקורונה נכנסו לתוקף: הפרתם? תשלמו אלפי שקלים
שוטרים באכיפה בנגיף הקורונה צילום: המצלם

ארבעה ימים חלפו מאז אישרה הממשלה בישיבתה המיוחדת שורה של תקנות לשעת חירום שיזם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לטובת ההתמודדות עם נגיף הקורונה וההגנה על בריאות הציבור.

במסגרת התקנות שאושרו, יוטלו קנסות מינהליים על ידי שוטרים ופקחי הרשויות המקומיות, על מפרי צווי הבידוד ועל מי שיפר את צווי הגבלת ההתקהלות שהוצאו על-ידי משרד הבריאות, במטרה למנוע התפשטות הנגיף והדבקת האוכלוסייה.

על הפרת חובת בידוד בית - יירשם קנס בסך 5,000 שקלים; על הפרת חובת הדיווח למשרד הבריאות על כניסה לבידוד או על חזרה ממדינה המחייבת בבידוד יירשם קנס של 3,000 שקלים; על הפרת הוראת שוטר על התפזרות התקהלות המנוגדת לצו יירשם קנס של 3,000 שקלים.

בשעות אחר הצהרים נערכה מחאה ברחוב קלפן בירושלים באיזור הכנסת, בהשתתפות כ-200 בני אדם, ובכך הפרו את הצו. כוחות המשטרה עצרו 3 חשודים שהפרו את הסדר חסמו את הציר במקום והפרו את תקנות בריאות העם (איסור התקהלות).

עד כה המשטרה פתחה בלמעלה מ-100 תיקי חקירה נגד מפרי בידוד. בנוסף נפתחו כ-15 חקירות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב (Fake news), וכן הוצאו 18 צווי סגירה למספר עסקים שהפרו את ההנחיות, בהם אולמות אירועים וחדר כושר.

היום בשעות הערב דווח למשטרה על קיום חתונה ברחוב מנחת שלמה בפתח תקוה, בניגוד לצו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת השעה) (תיקון מס' 9) התש"ף 2020. עם הגעת השוטרים הבחינו בחתונה בהשתתפות עשרות בני אדם. השוטרים פיזרו את החתונה ועיכבו לחקירה את מארגן החתונה.

בימים האחרונים נעצרו/עוכבו לחקירה על ידי שוטרים, למעלה מ-10 חרדים ובהם חתן, לאחר שנחשדו בארגון חתונות בהשתתפות רבים - בניגוד להנחיות, בבית שמש, פתח תקווה, ביתר עילית וירושלים. אתמול גם הוגש כתב אישום ראשון נגד חשוד שהפר את הנחיות הבידוד, זאת לאחר שנתפס ע"י השוטרים 3 פעמים. במשטרה קוראים לציבור: נשמעים להנחיות – מצילים חיים.

במשטרה אומרים כי המטרה כעת היא שלום הציבור ועצירת נגיף הקורונה, והם נמצאים בשיח עם מפירי ההנחיות, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמצי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף.

בימים האחרונים נעצרו או עוכבו למעלה מ-10 חרדים שלאחר שעלה לגביהם חשד כי הפרו את הנחיות הבריאות, בעיקר ארגון ועריכת חתונות עם משתתפים רבים.

קורונה בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד