ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נסגרו בתי הכנסת ובתי החינוך

רבה של תוניס וכארבעים מבני הקהילה בבידוד

בהחלטה משותפת של משרד הבריאות התוניסאי וועד הקהילה הוחלט לסגור את בתי הכנסת ומערכת החינוך לאחר שאחד מבני הקהילה שהגיע מטורקיה נדבק בוירוס | הרב חיים ביתאן שנמצא בבידוד בביתו, אמר: "אנחנו ברוך השם בסדר ואני קורא לכל עם ישראל להתחזק באמונה והוא יתברך ישמור על כל עם ישראל אמן"

רבה של תוניס וכארבעים מבני הקהילה בבידוד
הקהילה היהודית בתוניס צילום: באדיבות המצלם

וירוס ה'קורונה' הגיע לאי ג'רבה שבתוניסיה. אתמול (חמישי) הודיע משרד הבריאות התוניסאי לבן הקהילה ששב מטורקיה כי הוא אכן נדבק בוירוס ועליו לשהות בבידוד.

כארבעים מבני הקהילה שנחשפו לאיש נכנסו לבידוד ובהם רבה של תוניסיה הגאון הרב חיים ביתאן ובנו ר' יניב. בישיבה שכינס משרד הבריאות עם ועד הקהילה הוחלט על שורה של צעדים חשובים למניעת התפשטות המחלה באי ובהם; סגירת כל בתי הכנסת ובתי המדרש. השבתת מערכת החינוך והפעילות התרבותית. עפ"י ההחלטה ייפתחו חנויות המזון בתי המרקחת ושירותי הרפואה עד 18:00 בלבד.

הגר"ח ביתאן אמר כי הוא מבקש להישמע לכל הנחיות משרדי הבריאות בכל קצוות תבל ומסר: "אנחנו ברוך השם בסדר ואני קורא לכל עם ישראל להתחזק באמונה והוא יתברך ישמור על כל עם ישראל אמן".

לפני כשנתיים ביקרה משלחת של 'ועידת רבני אירופה' רבנים מישראל וראשי ארגונים יהודיים בראשות נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט בטוניסיה. הרבנים הוזמנו על ידי ממשלת טוניסיה כדי לחזק את הקהילה היהודית ורבה של טוניסיה הרה"ג רבי חיים ביתאן ואת שיתוף הפעולה בין יהודים ומוסלמים במלחמה נגד הטרור של האיסלם הקיצוני והאנטישמיות החוקתית באירופה.

הרבנים זכו לקבלת פנים ולאירוח מלכותי ע"י משרד התיירות הטוניסאי. עשרות שוטרי משטרת טוניסיה וכוחות הביטחון אבטחו את המשלחת וכל נסיעה לוותה ביללות צופרים של ניידות המשטרה וכוחות הביטחון וסגירת צירי תנועה בעת מעבר השיירה.

לפני כניסת השבת יצאו הרבנים לביקור בשכונה כדי לחזות במחזה מרהיב המיוחד במינו הקיים בג'רבה בלבד מימי התלמוד שבו כל משפחה מביאה את סיר החמין שלה למקום שיוחד לזה ומטמינות את החמין בתנור מיוחד. כחצי שעה לפני כניסת השבת עולה רבה של תוניסיה על גג ביתו ומכריז בתקיעת שופר על בואה של שבת המלכה.

תוניסיה הרב חיים ביתאן קורונה בידוד ביתי סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד