י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זק"א כרזו בשבת

בשבת טיפס מנין החולים ל-883; קרבן ראשון

קשיש בן 88 נפטר בשבת לאחר שנדבק בנגיף הקטלני קורונה • כרוזים הסתובבו בשכונות חרדיות רבות והודיעו לכל מי שבא במגע עם חולים שאומתו במהלך השבת - להיכנס לבידוד • מנכ"ל משרד הבריאות הודיע "מי שיצא - נא לחזור הביתה" • עד כה החלימו בישראל 36 חולים

בשבת טיפס מנין החולים ל-883; קרבן ראשון
מודעה על מגיפת הקורונה בי-ם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבוקר שבת בשעה 11:00 עדכן משרד הבריאות כי מנין חולי הקורונה עלה ל-883 בני אדם. 19 מביניהם במצב בינוני ו-15 במצב קשה. 812 הנותרים מוגדרים במצב קל ו-36 החלימו.

חולה ראשון בישראל - בן 88 - נפטר בליל שבת בבית החולים שערי צדק בירושלים. מדובר באריה אבן, ניצול שואה בן 88 מירושלים. אבן אושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת למטופלי קורונה, כשהוא במצב קשה מאוד עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות.

בני משפחתו מסרו כי "הוא היה איש יקר ואהוב, חי חיים מלאים, אדם חזק עד רגעיו האחרונים". עוד הוסיפו "צר לנו על כך שהעביר את ימיו ורגעיו האחרונים כאשר בני משפחתו מנועים מלהיות לצידו. אנו מודים לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק על טיפול מסור, אנושיות ואמפתיה". בשבוע האחרון הוא קיבל טיפול נרחב, מקיף וצמוד על ידי צוות רחב ועבר במהלך השבוע החייאה בשל אירוע לבבי.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בשבת "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית. אני מבקש מהציבור להשאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה". במשרד הבריאות העריכו כי במידה והציבור לא יענה להנחיות לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים.

משרד הביטחון מסר היום לנציגי משרד הבריאות 3,000 מטושים שיובאו לישראל מארצות הברית. משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו יורק שלחה את המטושים לארץ בעקבות הנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, לסייע ברכש כחלק מההתמודדות עם משבר הקורונה. המשלוח הובא לארץ באמצעות יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי.

במהלך השבת אותרו ע"י משרד הבריאות מספר חולים המתגוררים בריכוזים החרדיים צפת, קרית גת, קרית מלאכי , אשדוד ומרכז שפירא. צוותים של זק"א נשלחו על פי כללי ההלכה שהתקבלו מראש, כדי לעדכן את המשפחות ומחויבי הבידוד, כמו כן כרוז זק"א הסתובב בצפת ובקריית מלאכי להורות למי מי שבא במגע שיכנס גם הוא לבידוד.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד