ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקורונה פוגעת: 3 חרדים נפטרו

נפטר ראשון בישראל: נתניהו: יכולים להגיע לרבבות מתים. מתעדכן

נכון להערב ישנם בישראל 883 חולי קורונה, חלקם אומתו במהלך השבת וקיבלו הודעה טלפונית | קורבן ראשון שנפטר מהקורונה הינו ניצול שואה בן 88 | באיטליה ממשיכים לקבור מאות ביום; 793 מתו ביממה האחרונה | 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים מכל המוקדים לאורך הערב 

נפטר ראשון בישראל: נתניהו: יכולים להגיע לרבבות מתים. מתעדכן
בשוק מחנה יהודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עלה ל-883 מנין חולי הקורונה בישראל. 19 מביניהם במצב בינוני ו-15 במצב קשה. 812 הנותרים מוגדרים במצב קל ו-36 החלימו. בעולם כולו נרשם זינוק מטריד; 303,055 חלו, 13,000 מתו ו-94,625 החלימו.

חולה ראשון בישראל - בן 88 - נפטר בליל שבת בבית החולים שערי צדק בירושלים. מדובר באריה אבן, ניצול שואה בן 88 מירושלים. אבן אושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת למטופלי קורונה, כשהוא במצב קשה מאוד עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות.

'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים לאורך הערב:

23:55 > קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, נכנס היום לבידוד לאחר שמאבטח שלו אובחן כחולה קורונה.

23:50 > צבא לבנון החל להתפרש ברחובות המדינה כדי למנוע התקהלויות ולסגור מוסדות, בהתאם להחלטות הממשלה לאפשר יציאה לצרכים דחופים בלבד. בעיראק עצרו השלטונות 306 בני אדם שהפרו את העוצר שהוטל ברחבי המדינה בימים האחרונים.

23:40 > שתי עובדות נוספות מבית משפט השלום בבאר שבע אובחנו כחולות קורונה. בסך הכל 6 עובדות מאותו בית משפט אובחנו כחולות.

23:30 > העיתונאי צח שפיצן ב'כאן':ראש הממשלה חתם על התקנות שמצמצמות את היציאה למרחב הציבורי והן ייכנסו לתוקף מחר בבוקר. הבעיה היא שאין סנקציה למי שיפר אותן ולכן למשטרה יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לאכוף אותן.

23:20 > שלושה חרדים נפטרו עד כה לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה.

23:15 > הרשות השופטת מעדכנת על שתי עובדות מבית משפט השלום בבאר שבע שאובחנו היום כחולות קורונה. זאת בנוסף לשתי עובדות מאותו בית משפט שכבר אובחנו כחולות. כך דווח ב'כאן חדשות'.

23:10 >  "המשטרה נערכת ליום שבו אנשים במצב כלכלי קשה יבצעו מעשי שוד ברחובות ויבזזו חנויות וקניונים. התכנון הוא הגברה של כוחות משטרה והגדרת חברות אבטחה כחיוניות למשק, באופן שיאפשר להיעזר בהן לשמירת הסדר הציבורי ברחובות", כך מדווח הכתב לענייני משוטרה, מאור צור ב'ערוץ 13'. 

23:00 > אוגנדה: מקרה הידבקות ראשון דווח במדינה.

22:55 > קורונה בספרד: נשיא ריאל מדריד בעבר לורנצו סאנז מת בגיל 76 מהנגיף. (כאן)

22:50 > פעיל פוליטי בתנועת 'דגל התורה' בירושלים, אובחן הערב כחולה בנגיף הקורונה, הפעיל מכניס שורה של עיתונאים בכירים לבידוד ואת ממלא מקום ראש העיר לייזר ראוכברגר, שיאלץ לשהות בבידוד עד ליום שלישי הקרוב.

22:40 > ‏תנ"צ מוריס חן ב'כאן 11': "הסתובבתי השבוע בעיר החרדית מודיעין עילית, במקוואות ובבתי כנסת מיום ראשון אין הפרות של הצו! מדובר בכ-80,000 תושבים".

22:35 > משרד העבודה והרווחה יתחיל מחר בחלוקת ארוחות לבתי אזרחים ותיקים, באמצעות 483 נקודות חלוקה ב-192 רשויות מקומיות.

22:30 > ברק רביד מדווח ב'ערוץ 13' כי פורסם עדכון לתקנות לשעת חירום בעניין הנגיף. לפי השינוי שהוכנס, ניתן יהיה לצאת מהבית לטובת התייצבות בהליך משפטי והגעה למשכן הכנסת. 

22:20 > אשת צוות מהמלר"ד בבית החולים לניאדו התבררה בשבת כחולה בקורונה. החקירה האפידמיולוגית מעלה כי היא נדבקה במסגרת התפרצות קהילתית במקום מגוריה ולא בבית החולים. אנשי צוות שהיו איתה במגע נכנסו לבידוד.

22:15 > הכתבת ליאל קייזר ב'כאן 11': הממשלה שוקלת לקצץ בשכרם של עובדי המדינה לצורך התמודדות עם משבר הקורונה. עלות שכרם של עובדי המדינה מגיעה לכ-130 מיליארד שקלים בשנה - לדברי פקיד בכיר לא ייתכן שהמגזר הפרטי סופג כעת את מלוא הנזק ולכן לא תהיה ברירה אלא לקצץ בשכרם של עובדי המדינה באופן רוחבי.

22:10 > לא תותר כניסת פועלים פלסטינים לשטח ישראל. יש כ-50 אלף פועלים שנמצאים בארץ מיום חמישי, שהמעסיקים שלהם התחייבו להלין אותם. מחר יתבצע גיוס מארס לצה"ל ללא ליווי של משפחה וחברים. כך דווח ב'כאן חדשות'.

22:00 > חולה קורונה שאושפז בבית החולים יוספטל באילת נדרש לעבור למחלקת הקורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע וסירב. שוטרי משטרת אילת דרשו ממנו להתפנות. כך דווח ב'כאן חדשות'.

21:50 > מאבטח בקונסוליה הישראלית בניו יורק התגלה כחולה קורונה, מצבו טוב.

21:45 > הידרדרות נרשמה במצבם של שלושה חולים בישראל, ומצבם מוגדר כעת קשה.

21:30 > ראש הממשלה נתניהו בראיון ל'ערוץ 13': "אני מקווה שעד פסח נחזור לשגרה. אני רוצה להוציא את ישראל מהגורל שהולך לפקוד כמעט את כל המדינות המתקדמות. להציל את האנשים ואת הכלכלה. אנחנו לא ניתן לאנשים לקרוס, אולם לא נוכל לתת את הכסף הדרוש אם לא יהיה לנו תקציב - שלא ייקבע בלי ממשלת אחדות"

21:22 > זינוק מטריד: 303,055 חולים בעולם בקורונה. 13,000 מתו ו-94,625 החלימו.

21:15 >  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ב'ערוץ 13': "אנחנו נמצאים בתקופת מחסור בציוד מיגון בכל רחבי העולם. לפי מחקרים, המסכות לא מסייעות לציבור הכללי. הצוותים הרפואיים הנמצאים בבידוד או חלו - נדבקו שלא במסגרת עבודתם. אנו דואגים לציוד מיגון באצעות ייצור מקומי וייבוא מחו"ל".

21:10 > נגה ניר נאמן במהדורת השבת של חדשות 13: חברת ישראייר תוציא בשבוע הבא שתי טיסות חילוץ לישראלים שתקועים באיטליה טיסה לרומא וטיסה למילאנו.

21:05 > מנהל בית החולים איכילוב, פרופסור רוני גמזו ב'ערוץ 13': "אנחנו מנסים להגדיל את כמות הבדיקות ואת הזמינות שלהן. משרד הבריאות רוצה להעביר את כובד המשקל לאשפוז ביתי ולהיעזר בקופות החולים. כולם עושים את המאמץ להשיג אמצעי מיגון ולהתכונן לקראת הסערה הקרבה".

21:00 > ראש מדור חקירות במשטרה, סנ"צ גלעד בהט באולפן 'ערוץ 13': "משטרת ישראל אוכפת את איסור ההתקהלות. אנו מפצירים בציבור לצמצם את פעילות הפנאי וההתקהלויות בפארקים. השוטרים ממוגנים כהלכה אם הם נכנסים לפעילות שיש בה סיכון של מגע עם חולה קורונה".

20:50 > דיווח בקוריאה הצפונית: טראמפ הציע למנהיג קים עזרה בהתמודדות עם נגיף קורונה. עד כה לא דיווחה קוריאה הצפונית על מקרי הידבקות בנגיף.

20:40 > ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון באולפן 'ערוץ 12': "בישראל יכולים להגיע לרבבות מתים, אף אחד לא יודע לאן זה יגיע. מטרתנו להגיע לבדיקות בהיקפים המוניים. נכון שבחלק מהדברים היו חוסרים, אבל מדובר בשוליים".

20:25 > בבית החולים אסותא אשדוד, חלה החמרה במצבו של אחד מששת החולים, וכעת מצבו מוגדר קשה. מדובר בגבר בעשור החמישי לחייו, ללא מחלות רקע והוא כעת מונשם בשיטה לא פולשנית. שאר החולים מצבם מוגדר קל.

20:20 > משרד הבריאות של צרפת מדווח על 112 בני אדם שמתו מנגיף קורונה ביממה חולפת, ובסה"כ מניין המתים עומד על 562. ואילו באריתריאה מאשרים על מקרה הידבקות ראשון מהנגיף במדינה.

20:10 > שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נכנס לבידוד לאחר שנפגש עם חולה מאומת. הוא מצטרף לשרים דרעי והנגבי שנכנסו לבידוד בשבוע שעבר. כן נמצאים בבידוד, גם חברי הכנסת משה אבוטבול, רם בן ברק ואלון שוסטר.

20:00 > המספרים מטפסים בקצב מדאיג: מספר החולים בעולם מנגיף הקורונה קרוב מאוד ל-300,000. מספר המתים חוצה תיכף את ה-13,000, ומספר המחלימים עומד רק על 94,625.

19:55 > ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי מרכזי הקניות הפתוחים יישארו פתוחים בשלב זה, והחלטה זו תבחן מחדש בעוד שלושה ימים.

חנות שלא תעמוד בהוראות משרד הבריאות תיסגר באמצעות צו.

על פי ההנחיה החדשה עד 4 אנשים לכל קופה רושמת ושמירה על שני מטרים בין אדם לאדם.

19:45 > ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון הערב בנושא הגבלות משרד הבריאות, ולבחון אם יש מקום להחמיר אותן, לאור יציאתם של אזרחים לרחובות. גורם מדיני אומר כי אומנם ההנחיות הכלליות נשמרו - אך מספר האזרחים שיצאו מבתיהם הייתה גבוהה מכפי שציפו במשרדים הממשלתיים.

19:40 > נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אומר כי הוא שוקל להכניס אזורים נוספים למצב חירום כמו בניו יורק, והוסיף כי חתם על על צו לבדיקות חינם למי שצריך. מושל ניו ג'רזי פיל מרפי הורה על כל העסקים הלא חיוניים במדינה להיסגר: "כולם חייבים להישאר בבית".

19:30 > שגרירי ישראל בעולם קוראים לאזרחי ישראל המטיילים לעזוב לאלתר, בטרם ייכנס לתוקפו סגר במדינות השונות, ויבוטלו כל הטיסות היוצאות. כך דווח ב'כאן חדשות'.

19:26 > בוליביה מודיעה על הסגר מלא במדינה החל ממחר

19:20 > מדובר צה"ל נמסר כי חולה קורונה מספר 847 הוא חייל בשירות חובה בן 22 מדרום הארץ, וחולה מספר 850 היא חיילת בת 19 ממרכז הארץ. מצבם של השניים קל, וחיל הרפואה, בשיתוף משרד הבריאות, מבצע חקירה אפידמיולוגית מקיפה.

19:15 > ממשרד החוץ נמסר כי השר ישראל כץ הורה להנהלת המשרד להיערך לביצוע תוכנית חירום לאומית לחילוץ ישראלים מחו"ל. במסגרת התוכנית ימופו, באמצעות השגרירויות בעולם, ריכוזי הישראלים השוהים בחו"ל ומעוניינים לחזור ארצה. בהתאם לביקושים יאורגנו טיסות מסחריות מהיעדים שייקבעו.

19:10 > לאחר שהיום החל לפעול מתחמי מד"א לבדיקות קורונה בתל אביב - "היבדק וסע", הלילה תחל הקמתם של שלושה מתחמים נוספים בחיפה, ירושלים ובאר שבע. עד עתה נלקחו בדיקות קורונה מ-350 אזרחים במתחם בתל אביב.

19:00 > מניין המתים באיטליה עלה ב-793 ביממה האחרונה. מספרם הכולל של המתים באיטליה כתוצאה מהידבקות עומד על 4,825.

18:55 > מהמשטרה נמסר כי במהלך סוף השבוע החלו השוטרים ברישום דוחות בגין הפרות חריגות של הוראות משרד הבריאות. עד אתמול בצהריים נרשמו 17 דוחות, נפתחו 117 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד, ונפתחו 18 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב.

18:50 > נשיא גואטמלה הכריז על עוצר בן שמונה ימים במדינה החל ממחר, בשל התפשטות קורונה.

18:45 > יו"ר מועצת הוואקף, השייח' עבד אל-עזים סלהב, נקנס ב-5,000 שקלים בגין הפרת הוראות משרד הבריאות במהלך תפילת יום השישי בהר הבית. זאת משום שאפשר את כניסתם של מתפללים מעבר למספר שנקבע בהוראות משרד הבריאות.

 

קורונה עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד