י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצפצפים על ההנחיות

החרדים הפנימו: חילונים תועדו מבלים בשבת

ברחוב החרדי ניתן היה לראות מהשבת כי הנחיות משרד הבריאות הופנמו והן מיושמות עם כל החומרות, לעומת זאת ב'ערוץ 12' פורסמו תיעודים של אחינו שאינם שומרים תורה ומצוות ומסתבר שגם לא את חוקי המדינה ויצאו לבלות בחוצות

החרדים הפנימו: חילונים תועדו מבלים בשבת
עימות בין חרדים לחילונים. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

אמנם לקח זמן, אך נראה שהציבור החרדי הולך ומפנים את הסכנה הטמונה בנגיף הקורונה, וכי הנחיות משרד הבריאות הינן מצילות חיים. בעוד הציבור החרדי ספג ביקורת נוקבת, ואולי מוצדקת - נראה כי לא מעטים במגזר החילוני - דווקא טרם הפנים.

בחדשות ערוץ 12, דווח בשבת כי "בני אדם רבים יצאו היום (שבת) לבלות בפארק הירקון ובטיילת תל אביב - זאת חרף ההנחיות הברורות לפיהן אין לצאת מהבתים מלבד לצרכים חיוניים ומקרי חירום". בכתבה של אור רביד, דווח כי בכיכר רבין בתל אביב פוזרה התקהלות וגם ברמת גן דווח על מספר מקרים, ובמשרד הבריאות הגיבו בזעם לתיעודים.

עוד הוסיף רביד, כי "מה שבעיקר מטריד את בכירי משרד הבריאות הן התמונות מפארק הירקון שבהן רואים הרבה ילדים משחקים ביחד, ובשלב זה פחות מוטרדים במשרד מאנשים שרצים בזוגות בחוף הים".

בשבת אחר הצהרים הנחה משרד הבריאות את הציבור להשאר בבית. "מזג האוויר היפה הוא לא סיבה לצאת החוצה" נכתב בהודעה הרשמית. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית. אני מבקש מהציבור להשאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה". עוד הוסיף, כי במשרד הבריאות העריכו כי במידה והציבור לא יענה להנחיות - לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים.

ביום שישי לקראת הצהרים, רחובות בני ברק שבדרך כלל עמוסים בבני אדם ומעט קשה להתהלך על המדרכות העמוסות בבני אדם - היו כמעט ריקות לחלוטין. לא רק ברחובות הצדדיים, אלא גם ברחוב רבי עקיבא במרכז העיר, שבימי שישי שוקק חיים.

ביום חמישי האחרון ציטטה העיתונאית דנה ויס בחדשות 12 גורם בכיר "המעורב בקבלת ההחלטות", שתקף את ההתנהגות בחלק מהמגזר החרדי: אם נהיה איטליה בגלל ההתנהגות של חלק מהציבור החרדי, שלא מפנים את המצב, ממשיך בחיים, נדחס באוטובוסים, מקיים חתונות ומצטופף בישיבות. הם לא מבינים מול מה אנחנו עומדים פה ובעוד שבוע שבועיים זה עלול להתפוצץ לכולנו בפרצוף".

לא מעט התקוממו על הדברים החריפים, והיו גם שכינו את דבריה "אנטישמיים". אולם נוכחנו גם לראות כי פה ושם נערכות חתונות בהשתתפות מאות בני אדם, והמשטרה אף עצרה או עיכבה למעלה מעשרה חרדים החשודים בהפרת הצו, בהם גם חתנים, הורי חתנים וכלות וכן מארגני חתונות אלה.

לצד זאת, נראה כי גם במגזר הערבי התקשו לקבל את ההנחיות החדשות והמחמירות של משרד הבריאות, מספר אולמות בישובי במגזר נסגרו לאחר שהפרו את ההנחיות, גם גם מכוני כושר וחנויות.

אם לא די בכך, לא מעט כתבים המסקרים דרך קבע את צה"ל - שביקרו את ההתנהלות הצבאית, בניגוד גמור להנחיות. "משרד הבריאות מבקש מהציבור לא לצאת מהבית ולהמנע מכל מגע שהוא" כתב צחי דבוש. "בחוץ הכל סגור. בינתיים, כך זה נראה הערב באחד הבסיסים הכי גדולים של צה״ל, בעיר הבה"דים למרות ההנחיות" וצירף תיעוד וידאו בו נראו חיילים רבים מפרים את ההנחיות.

 

משרד הבריאות קורונה בילוי משפחתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד