י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"פוליטיקה זולה ושקרית"

ליצמן תוקף: לא ניתנה כל הנחייה לצמצם את הפעילות בשבת

במהלך השבת שודרו ידיעות ודיווחים שונים, לפיהם, כביכול הורה שר הבריאות שלא להפעיל את המעבדות הרפואיות בשבת | בצאת השבת פרסם שר הבריאות הבהרה כי מדובר בשקר מוחלט: "יש לראות בחומרה כי הודעה ברורה זו, לא מנעה מכלי תקשורת רבים, כמו מס’ פוליטיקאים, להמשיך להכפיש ולשקר ביודעין"

ליצמן תוקף: לא ניתנה כל הנחייה לצמצם את הפעילות בשבת
יעקב ליצמן צילום: פלאש 90

"העובדה שמשרד הבריאות אינו מאפשר למעבדות לגילוי נגיף קורונה לפעול בשבת, זו שערוריה" כתב אביגדור ליברמן בטוויטר, והוסיף "כנראה שליצמן שכח כלל חשוב בהלכה היהודית: פיקוח נפש דוחה שבת". אם לא די בכך, הוסיף "ליצמן חייב להחליט האם הוא שר הבריאות או משגיח הכשרות הלאומי".

בלשכת שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הגיעו על כך רק במוצאי שבת, ואמרו "נדהמנו לראות עם צאת השבת כי במהלך השבת שודרו ידיעות ודיווחים שונים כביכול הורה שר הבריאות שלא להפעיל את המעבדות הרפואיות בשבת".

כבר ביום שישי, כאשר החלו לצוץ דיווחים בעניין, הבהיר אייל בסון דובר משרד הבריאות "כי אין צמצום בפעילות המעבדות והן תמשכנה לפעול במתכונת חירום 24/7. זו הזדמנות להודות ולהוקיר את העובדות והעובדים המסורים, הפועלים למען אזרחי ישראל ובריאותם ללא סייג".

דובר בית החולים רמב"ם דוד רטנר כתב כי רמב"ם מבצע 200-300 ביום חול, אולם בשישי שבת עובדים עם תפוקה של בערך 50 אחוז. הוא הבהיר כי הדבר נודע אך ורק מהסיבה כי מורידים מ-6 העובדים קצת עומס בסופ"ש, ולא בגלל הנחייה כזו או אחרת. עם זאת הוסיף כי מכשירים עובדים ממעבדות אחרות בבית חולים, להצטרף למעגל. "בשבוע הבא מעריכים שתהיה הגדלת תפוקה".

בלשכת השר ליצמן תקפו ואמרו "לדברים אלו אין כל שחר. מעולם לא הורה שר הבריאות על הפסקת פעילות המעבדות, שכן הן עוסקות בהצלת חיים שמשמעותן פיקוח נפש. ההיפך הוא הנכון, בהוראות שר הבריאות אף הוגדלו מס' הבדיקות והורחבו שעות הפעילות במעבדות השונות. עוד בטרם כניסת השבת, הודענו לכלי התקשורת כי מבחינת משרד הבריאות המעבדות הרפואיות פועלות 24/7 ללא הפסקה".

"יש לראות בחומרה כי הודעה ברורה זו, לא מנעה מכלי תקשורת רבים, כמו מס’ פוליטיקאים, להמשיך להכפיש ולשקר ביודעין, כביכול ניתנה הוראה משר הבריאות "החרדי", לצמצם את פעילות המעבדות הרפואיות. מצערת העובדה שבזמן שמערכת הבריאות מגוייסת בכל הכוח בהצלת חיי אדם. בחר ח"כ ליברמן להתעסק בפוליטיקה זולה ושקרית. זו בושה!".

בלשכה אמרו "אנו דוחים התנהגות זו בכל דרך. בעת הזאת, משרד הבריאות ושר הבריאות העומד בראשו, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב והנהלת המשרד, מחזקים את ידי העובדים והעובדות במעבדות הרפואיות, הצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים, הרופאים, האחיות, הרוקחים, אנשי מד"א, ארגוני ההתנדבות, וכל מי שעוסק יום ולילה בהצלת חיים למען בריאות אזרחי ישראל. יחד ננצח את המשבר הזה, בעזרת השם".

יעקב ליצמן משרד הבריאות אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד