י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבת בעידן הקורונה

בלי טישים, בלי שלום זוכערים: הרחוב החרדי נשמע

מחזות מרגשים בחצרות הבתים בריכוזים החרדים; מניינים של עשרה אנשים במרחק שני מטרים זה מזה, נערכו לצד נתינת שמות לבנות שנולדו כבר באמצע השבוע, לצד שלום זוכערים בצמצום וטישים שבוטלו בחצרות החסידים

בלי טישים, בלי שלום זוכערים: הרחוב החרדי נשמע
תפילה בערב שבת בחדר מדרגות בחיפה צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

מדיווחים שמגיעים ל'בחדרי חרדים', מכלל הערים החרדיות בכל רחבי הארץ יוצאת מסקנה אחת ברורה; הציבור החרדי נשמע להוראות משרד הבריאות בכדי להישמר מנגיף הקורונה המתפשט לצד מספר החולים העולה ועולה.

מלבד העובדה שרוב בתי הכנסת שהיו סגורים ומניינים נערכו בחצרות הבתים ובחדרי המדרגות, כך גם כל הטישים בחצרות החסידים בוטלו השבת לראשונה. 

עשרות אדמו"רים כתבו מכתבים לחסידים, בהם הם ביקשו מהם בצורה ברורה להישמע להוראות משרד הבריאות. 

מאות זוגות צעירים נאלצו בפעם הראשונה לעשות את השבת לבד ולא להסתמך על שולחן ההורים שרבים מהם נמצאים בקבוצות סיכון, מדובר בזוגות שעדיין לא עשו שבת בביתם. 

בכל חצר ובכל בניין ניתן היה לראות מניינים בקבוצות של עשר, עשר או קצת יותר אבל במקום פתוח למרות מזג האוויר הסוער שהיה בשבת. 

מניינים לקריאת התורה נערכו בפרוזדורים, כדי שכולם יוכלו להאזין ורבים התפללו החל מהנץ ועד לשעות המאוחרות - דברים שאפילו במלחמת המפרץ לא נראו.

כך גם בחצרות האדמו"רים לא נערכו הטישים הקבועים והאדמו"רים הסתגרו עם בני משפחתם בביתם ולא יצאו לתפילות בציבור. 

אברך שערך שלום זכר בליל שבת לרגל הולדת בנו במזל טוב, מספר ל'בחדרי חרדים' כי נוכחות לא נרשמה כמעט גם מי שבא לאחל מזל טוב בא לכמה רגעים ויצא. 

עד כמה ההוראות נשמרות? לראשונה בהיסטוריה, הורה הרבי מבעלזא לכמה אברכים שנולדו להם בנות, להקדים לתת שם ביום חמישי והגיש 'לחיים' במקום בשבת. כאשר בבעלזא מקפידים מאוד לתת שם לתינוקת שנולדה רק בשבת או ביום טוב וגם הקפידו מאוד שיעברו שלשה ימים מהלידה. 

בנוסף, צוותים של מתנדבי זק"א נשלחו ע"פ כללי ההלכה שהתקבלו מראש, לעדכן את המשפחות ומחויבי הבידוד, וכן הורו לעשרות שבאו במגע עם החולים המאומתים שייכנסו גם הם לבידוד. סה"כ בוצעו 3 כרוזים, 3 פריצות שידור ו-5 איתורים לחולים ידועים להם בוצעה גם חקירה אפדימיולוגיות.

קורונה מניינים בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד