י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השר החרדי תקף

נתניהו אמר: "בעזרת השם" והמגישה דנה ויס קטעה

בראיון שהעניק הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו לדנה ויס באולפן 'ערוץ 12', הוא התבטא ואמר: "בעזרתם השם, אני מקווה, צריך להתפלל לבורא עולם שהמגפה תסתיים מהר". המגישה לא התחברה והגיבה: "בינתיים התשובה נמצאת יותר במכון ויצמן" | השר דרעי: "מזעזע, מזלזל ובוטה"

נתניהו אמר: "בעזרת השם" והמגישה דנה ויס קטעה
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע הערב (מוצאי שבת) לאולפן ערוץ 12, שם התראיין בנושאים שונים. הנושא המרכזי כמובן היה נגיף הקורונה.

כאשר נשאל על ידי המראיינת דנה ויס על המצב הכלכלי, השיב ראש הממשלה נתניהו: "בעזרתם השם, אני מקווה, צריך להתפלל לבורא עולם שהמגפה תסתיים מהר". המראיינת דנה וייס קטעה את דבריו ואמרה "בינתיים התשובה נמצאת יותר במכון ויצמן". נתניהו השיב לה: "גם וגם, אבל גם במכון ויצמן מתפללים לבורא עולם".

ביום חמישי האחרון ציטטה ויס בחדשות 12 גורם בכיר "המעורב בקבלת ההחלטות", שתקף את ההתנהגות בחלק מהמגזר החרדי: "אם נהיה איטליה בגלל ההתנהגות של חלק מהציבור החרדי, שלא מפנים את המצב, ממשיך בחיים, נדחס באוטובוסים, מקיים חתונות ומצטופף בישיבות. הם לא מבינים מול מה אנחנו עומדים פה ובעוד שבוע שבועיים זה עלול להתפוצץ לכולנו בפרצוף".

שר הפנים אריה דרעי הגיב על כך בציוץ בטוויטר, שם כתב; "מזעזע שבערוץ 12 שבמדינת היהודים, קוטעת המראיינת דנה ויס את ראש ממשלת ישראל, שאומר "בעזרת השם" ומעירה לו באופן מזלזל ובוטה". השר דרעי הוסיף "האמירה הזאת מצטרפת לדיווח של ויס מפי "גורם ממשלתי" עלום כי החרדים הם שגורמים להתגברות מחלת הקורונה. דנה ויס ראויה לכל גינוי על דבריה".

רן בוקר, כתב תרבות ובידור ב-ynet, הגיב אף הוא על דבריה וכתב בטוויטר: "מעניין אם הייתה אומרת ככה אילו אדם אחר, לא יהודי, היה אומר את המשפט הזה".

העיתונאי אבישי בן חיים מ'ערוץ 13' הגיב וכתב: "אם מישהו עדיין לא הבין למה ישראל השנייה בוחרת נתניהו. כי הוא בחר בה. מרים ידיים לשמיים בג'סטה בגיניסטית: "בעזרת השם אני מקווה, כולנו צריכים להתפלל לבורא עולם", מקבל תגובה מדנה וייס (בריאיון מעולה) שהתשובה דווקא במכון וייצמן. לא נבהל, מתעקש על השילוב: גם וגם, גם במכון וייצמן מתפללים".

בעקבות הסערה שעוררו דבריה, התנצלה דנה ויס בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "בשולי הראיון עם נתניהו, מוצאת לנכון להבהיר את המובן מבחינתי - גם הערב, מאמינה בזכותו של כל אדם להאמין אמונה שלמה במה שהוא בוחר להאמין. כל כוונתי הייתה להדגיש את מקומם של אנשי ונשות המדע בפתרון המשבר הגדול שתוקף את העולם כולו. סליחה למי שנפגע והבין אחרת. שבוע טוב והעיקר הבריאות!".

קורונה דנה ויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד