י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ב'כחול לבן' מתבצרים ותוקפים

המגעים לאחדות: ההצעה שנתניהו הניח לגנץ

בראיונות הערב לערוצי הטלוויזיה סיפר ראש הממשלה על פרטי ההצעה הנדיבה שהניח בפני 'כחול לבן', אך זכה במהרה למתקפות מצידם של שני מנהיגי המפלגה הבולטים בני גנץ ויאיר לפיד שדוהרים בכל הכוח לעבר השליטה בכנסת: "איומי הסרק של נתניהו לא מרשימים אותנו, גם לא ״ההסכם בסמסים״ שלא היה ולא נברא", כך לפיד

המגעים לאחדות: ההצעה שנתניהו הניח לגנץ
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

המגעים לאחדות מתגברים ובליכוד מציבים לכחול לבן אולטימטום עד ליום שני הקרוב, כשראש הממשלה מציג הערב (מוצ"ש) את המתווה שהניח לפני בני גנץ, שאמור להוביל לממשלת אחדות, אך לעת עתה ב'כחול לבן' מתבצרים ותוקפים.

על פי המתווה: תפקיד ראש הממשלה יתחלק לשניים. כשהקדנציה תהיה רק שלוש שנים. נתניהו יכהן ראשון בראשות הממשלה שנה וחצי ולאחריו בני גנץ לשנה וחצי.

גם תפקידי השרים יתחלקו בשיוויון בין הגושים, כאשר ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי הסיעות החרדיות מחזיקים בהתחייבות כי הם יהיו חלק מממשלת האחדות במידה וזו תוקם.

על פי ההצעה, 'כחול לבן' תחזיק בתיקי הביטחון והחוץ בתקופה שבליכוד יחזיקו באוצר ובראשות הכנסת, כאשר קיימים חילוקי דעות לגבי זהותו של שר המשפטים, כשהצעת הפשרה היא, או מועמד חיצוני מוסכם על שני הצדדים, או שר מטעם מפלגה אחת וסגן שר מכל מפלגה אחרת, שיתחלפו גם כן בהתאם לראש הממשלה.

בליכוד מציבים איום ל'כחול לבן' כי אם יוחלף יושב ראש הכנסת במליאת הכנסת ביום שני, הרי שהסיכוי לממשלת אחדות ירד לגמרי, כשהם מאשימים את 'כחול לבן' בכך שהם גוררים לבחירות רביעיות שיא משבר הקורונה.

גם בראיון שהעניק הערב ראש הממשלה באולפן ׳ערוץ 12׳, הוא טען כי מי שמונע ממשלת אחדות הוא יאיר לפיד 'אותו כינה 'מטורלל' והסביר כי ההתבלטות של גנץ היא, האם לפרק את כחול לבן או שמא לגרור את המדינה לבחירות.

לדברי ראש הממשלה: "במסגרת מתווה האחדות עם כחול לבן מתחייב לפנות את כסאי בתוך שנה וחצי בספטמבר 21", והתחייב לעיני המצלמות ואמר: "לא יהיו טריקים ולא שטיקים אפנה את בלפור".

ב'כחול לבן' הגיבו במהרה לדברי ראש הממשלה נתניהו.  יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מי שרוצה אחדות לא עובד עם אולטימטומים, לא משתמש בהדלפות מגמתיות ובטח שלא פוגע בדמוקרטיה ובאזרחים ומשתק את כנסת ישראל".

ח"כ יאיר לפיד מסר בתגובה: "מזה 5 ימים אין בישראל דמוקרטיה. באמצע משבר לאומי ובריאותי יושב ראש הממשלה בטלוויזיה ומשקר ומכפיש ללא הרף. להבדיל ממנו לא ארד לרמה הזו. איומי הסרק של נתניהו לא מרשימים אותנו, גם לא ״ההסכם בסמסים״ שלא היה ולא נברא. בשבוע הבא נלך לבחור יו"ר חדש לכנסת ולהפעיל את הבית כדי להלחם בקורונה לטובת אזרחי ישראל. זה הדבר היחיד שחשוב עכשיו".

 

מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו בני גנץ יאיר לפיד ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד