י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שבשבת פוליטית

ליברמן: מסכים לממשלת אחדות בראשות נתניהו

לאחר שהסתמן לקראת סוף השבוע כי האפשרות להקמת ממשלת אחדות קרובה מתמיד, אמר הערב ליברמן בראיון לאולפן 'החדשות' כי הוא מסכים לתמוך בממשלת אחדות גם אם בחציה הראשון יעמוד בנימין נתניהו • לפני כשבוע אמר ליברמן כי רעיון הקמת ממשלת אחדות הוא ספין

ליברמן: מסכים לממשלת אחדות בראשות נתניהו
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

"אנחנו חייבים ממשלת אחדות, לא משנה אם בראשות גנץ או נתניהו", כך אמר הערב (מוצאי שבת) יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. הוא הוסיף כי מפלגתו תתמוך בכל ממשלה כזו.

את הדברים אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12. ליברמן אמר כי "לפי הודעת הממשלה, נגיע למיליון מובטלים וצמיחה תהיה 0%, אנחנו נכנסים למיתון בלי שיש ועדת כספים. החולה הראשון שכנראה הולך למות בלי סיבה זו כלכלת ישראל, המצב הכלכלי מעולם לא היה כמו שהיום, גם לא אחרי מלחמת יום הכיפורים".

על התנהלות נתניהו אמר ליברמן: הוא לא יכול להפוך למאו צה טונג. אין קבינט ואין ממשלת מעבר, הכול הוא מקיים לבד, לקח את כל הסמכויות. הוא מנצל את הקורונה כדי לדלג על תהליכים פוליטיים. לא זוכר שהפעלנו אמצעים כאלה נגד אזרחים בלי אישור הכנסת".

ליברמן קרא לנתניהו ולגנץ לשבת יחד: "בלי דוגמה אישית שום דבר לא יקרה, חייבים לגייס קונצנזוס רחב בתוך העם. אני מסכים לגנץ בתור ראש ממשלה ראשון, אסכים גם לנתניהו אם תהיה הסכמה בין שתי המפלגות הגדולות. בהיעדר הסכמה המצב הרבה יותר מורכב".

כזכור רק לפני ששה ימים אמר ליברמן לאחר קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש ממנו להצטרף לממשלת אחדות שתפעל לזמן קצוב מול התפשטות נגיף הקורונה. כי "מדובר בסך הכל בספין."

ליברמן כתב לפני ששה ימים כי "ראיתי את מסיבת העיתונאים של רה"מ ושמעתי את פנייתו הנרגשת הבוקר. אני חייב להודות שתחושתי, מההופעות של רה"מ בימים האחרונים, קשה ביותר. הודעתי שבכל הנוגע למאבק בקורונה ישראל ביתנו תתמוך בכל הצעדים הנחוצים ללא קשר למצב הפוליטי".

"אני מצפה מרה"מ שיפרסם את כל הצעדים שבכוונתו לנקוט, ויציין במיוחד את אותם צעדים שבהם הוא זקוק לסיוע של ישראל ביתנו בכנסת ובכלל, ונשמח לעמוד לרשותו. לגבי ממשלת חירום לאומית - במידה ואכן מדובר בקריאה אמיתית ולא במצג שווא, חייבים להקים אותה משתי המפלגות הגדולות בלבד ואת כל שאר המפלגות להשאיר בחוץ". אפשר כרגע להתחיל משא ומתן עם כל מפלגה על איזה תפקיד, איזה משרד ממשלתי, איזו ועדה ואילו תקציבים" הוסיף ליברמן.

אביגדור ליברמן ממשלת אחדות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד