י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עידן הקורונה

צפו: התפרץ עם רכבו לעבר מתפללים כי באו להתפלל

שני מקרים מטרידים בני יורק. לאחר תקופה של ירידה במקרים האנטישמיים כלפי חרדים בניו יורק, נרשמו בסופ"ש שני מקרים של פשע שנאה | החמור שבהם, נהג דהר אל תוך קבוצה של חרדים שדיברה ברחוב סמוך לבית הכנסת ואיים להרוג | אחד הנאספים נפצע ופונה לביה"ח

צפו: התפרץ עם רכבו לעבר מתפללים כי באו להתפלל
אהלי תפילה בפלטבוש צילום: באדיבות המצלם

שני מקרים מטרידים מחוץ לבית הכנסת של 'לנדאוס' בפלאטבוש ביומיים האחרונים.

בשני המקרים מעורבים אנשים שזעמו על העובדה כי בית הכנסת פעיל, למרות קריאות מצד גורמים רשמיים של המדינה לסגירת כל בתי הכנסת.

המקרה הראשון התרחש ביום רביעי בערב, אז גבר כמעט דרס מספר אנשים שעמדו מחוץ לבית הכנסת. על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, אדם שנהג ברכב התפרץ לעבר שפת המדרכה והחל לצעוק, שהוא עומד להרוג כל מי שלא מקיים את האיסור להתקהל. אדם שעמד במקום ניסה לדבר עם הנהג, שנסע לעברו ונמלט מהמקום.

שוטרים ומתנדבי 'השומרים' הגיבו במהירות, אך האיש ברח. הודות לצילומי מצלמות אבטחה, למשטרה יש את זהות הגבר וכתובתו, והוא צפוי להיעצר ולהיות מואשם במספר סעיפים כולל פשע שנאה.

הקורבן שנפגע נלקח על ידי 'פלטבוש הצלה' לבית החולים, שם טופל בפגיעות צוואר, גב, רגל וזרוע. למרבה המזל הוא לא נפצע קשה יותר.

בינתיים, מאוחר יותר באותו הלילה, בית הכנסת נסגר עקב ההוראות של הרשויות.

ביום שישי בבוקר פרסם ד"ר דיטצ'יק תמונות בדף הפייסבוק שלו עם אנשים שמתפללים באוהלים שהוצבו מחוץ לבית הכנסת. תושבים זועמים מהקהילה החרדית הגיעו לבית הכנסת והחלו לצרוח על אותם מתפללים במניינים, מקרה שכמעט הפך למכות פיזיות.

בית הכנסת טוען כי ניסה להוריד את האוהלים, אך לא הצליח לעשות זאת. ד"ר דיטצ'יק כתב גם כי אנשים צריכים להתקשר לארגון 'השומרים' להתלונן, אך ארגון' השומרים' הגיב בהודעה על כך: "ארגון השומרים לא מרוצה מהנוהג הזה של קיום מניינים ואי ציות לפסקי כל הרבנים, כמו גם ביצוע החוק שנקבע להצלת חיים. עם זאת, לשומרים אין שום סמכות חוקית להתעסק בנושאים הקשורים לרכוש פרטי. לרופא אמנם יש כוונות נפלאות להגן על חייהם של אנשים, אנו רוצים להודיע ​​לאנשים להתקשר לרשויות הראויות שיטפלו בנושא ולא בשומרים".

ניסיון דריסה קורונה מתפללים פלטבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד