כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קצב ההדבקה ירד

המנהיג מודה: נתניהו גרם לי לפעול מוקדם נגד הקורונה

המנהיג הצעיר בעולם מקשיב לוותיקים ומיישם. קנצלר אוסטריה בן ה-33 בלבד סיפר בראיון לעיתון גרמני כי ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו, הוא שגרם לו לפעול במהירות למניעת התפשטות הקורונה במדינתו ואכן קצב הדבקה יורד מיום ליום

המנהיג מודה: נתניהו גרם לי לפעול מוקדם נגד הקורונה
נתניהו עם קנצלר אוסטריה צילום: אבי אוחיון, לע"מ

סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה, המנהיג הצעיר בעולם, מודה כי קריאה של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הניעה אותו לפעול מוקדם וביעילות מול נגיף הקורונה. לדבריו, נתניהו אמר לו: "זה יגיע לאירופה, תתעורר ותעשה עם זה משהו". גם לאחר שדיבר עם ראשי ממשלה באסיה הדבר התברר לו כנכון, אמר קורץ בראיון לעיתון הגרמני 'בילד'.

בשבוע שעבר נקטה אוסטריה "צעדים רציניים מאוד", קרי סגירת בתי ספר, מסעדות וחנויות וכן מגבלות יציאה, אמר קורץ. "עשרה ימים לאחר שהתקבלו ההחלטות הראשונות, ניתן היה לראות כי אמצעים אלה משפיעים וכי קצב ההדבקה ירד. זה חשוב כדי להימנע ממצב כמו באיטליה ומקריסת מערכת הבריאות".

קורץ בן ה-33 בלבד, הוסיף ואמר: "אנחנו מדינה קרובה לאיטליה ורואים איך זה כשמערכת הבריאות קורסת, אנשים מתים כי אי אפשר לטפל בהם, אבל האנשים באוסטריה נשארו בבית וזה גרם לי להיות גאה להפליא בימים ושעות כה קשים".

הקנצלר הדגיש כי נגיף הקורונה יובא לשליטה, רק אם יהיה חיסון או תרופות. לדבריו; "ההנחה היא כי תנאים אלו יצטרכו להישמר עד אמצע אפריל, ורק אז ניתן יהיה להפעיל מחדש את המערכת בהדרגה ובעדינות, אבל דבר אחד ברור, ככל שאתה פועל מהר יותר, כך הוא טוב יותר, ולכן אנו נחושים לנקוט בצעדים עקבים בארצנו ולא לבזבז זמן".

קורונה סבסטיאן קורץ ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד