י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עַל אֵלֶּה חָשְׁכוּ עֵינֵינוּ

מחזה כואב: בתי הכנסת איצקוביץ' ומוסיוף - נסגרו לתפילות • צפו

הציבור לא ממושמע: שתי בתי הכנסת המפורסמים איצקוביץ' ומוסאיוף - נסגרו לתפילה • יצחק שיינין, הגבאי של איצקוביץ', סגר הבוקר את דלתות בית הכנסת המיתולוגי הפתוח כל השנה - "365 יום בשנה לא סוגרים את שערי בית הכנסת, בצער רב אני נאלץ לעשות את הצעד הזה"

מחזה כואב: בתי הכנסת איצקוביץ' ומוסיוף - נסגרו לתפילות • צפו
בית הכנסת איצקוביץ הבוקר צילום: בחדרי חרדים

מחזה קשה: בית הכנסת המיתולוגי 'איצקוביץ' הממוקם בצומת הרחובות רבי עקיבא - הרב שך במרכז בני ברק, נסגר הבוקר (ראשון) לראשונה בתולדותיו - לאחר שנערכו במקום תפילות עם למעלה מעשרה אנשים. 

גבאי בית הכנסת, העסקן ר' יצחק שיינין, סגר הבוקר את שערי בית הכנסת לאחר שהגיעו למקום כמה פעמים ניידות משטרה לביקורת. שיינין כי בצער רב הוא נאלץ לעשות את הצעד הזה ולסגור את בית הכנסת שלא נסגר אף פעם 365 יום בשנה. ובעקבות כך שהציבור לא ממושמע סוגרים את בית הכנסת אמר שינין. 

מדובר בהיסטוריה של ממש בעיר התורה והחסידות בני ברק, שכן בית הכנסת הנו הלב הפועם של העיר ומנקז אליו ביום אלפים רבים עם עשרות מניינים סביב השעון. 

גם בית הכנסת המיתולוגי 'מוסאיוף' הממוקם בשכונת הבוכרים בירושלים נסגר אחרי 126 שנים של פעילות ברציפות. לרשימה זו מצטרפים בית הכנסת והשטיבלא'ך 'בית הלל' בקרית ויז'ניץ - שלמרבה הצער נסגרו עד להודעה חדשה. 

במודיעין עילית גם נסגרו השטיבלא'ך של העיר, זאת לאחר שרב העיר הגאון רבי מאיר קסלר זימן את בונה ומייסד בית הכנסת 'היכל יצחק' המרכזי ר' משה שלזינגר לישיבה דחופה, שם הוחלט לסגור את המקום שפועל שלושים שנה עם מאות מניינים בכל יום ועם אלפי מתפללים ושיעורי תורה רבים.

סליחות במוסיוף. צילום: אדיר סולטן, פלאש 90

קורונה בית הכנסת איצקוביץ יצחק שינין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד