י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האינטרנט מסוכן יותר מהקורונה

ראש הישיבה הפתיע את התלמידים: אני זמין באימייל

ראש ישיבת 'מאור יצחק' חמד, הגאון רבי מנחם יעקובזון, אישר לבחורי הישיבה לפנות אליו באימייל האישי הכשר ושלח להם דברי תורה הביתה • המכתב המלא

ראש הישיבה הפתיע את התלמידים: אני זמין באימייל
היכל ישיבת מאור יצחק חמד צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי מנחם יעקובזון ראש ישיבת 'מאור יצחק' חמד, שלח מכתב חיזוק לבחורי הישיבה הנמצאים בביתם יחד עם פירוש שערך על פרשת הקטורת, עקב המצב הקשה ונגיף הקורונה המשתולל. 

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב: "יקירי בני הישיבה היקרים, העומדים על משמרת הלימוד במקומותם בעת הזאת! שפ"ת אמת תיכון לעד, 'קושטא קאי', וככל שיש יותר אמת בדבקות בלימוד כך הוא מתקיים בכל מצב. רצון ה' יתברך כפי הנראה עתה, שנתמודד עם הנסיון והקושי של לימוד ללא מסגרת – וככל שמצליחים בזה זוכים בכפל כפלים. וכדאי לקבוע חברותא ובלא זה יקשה הדבר".

"הנני שולח לכם ולהוריכם דבר תורה חשוב של ביאור כל פרשת הקטורת עם קצת התעוררות על אמירתה. כמו כן קובץ נוסף מראי מקומות על סוגיית מעמד שלשתן שהיא סוגיה שנלמדה בחלק מהמחזורים בזמן זה והיא קלה וחשובה. וגם על סוגיית שרטוט שדלגנו ונלמדה בעבר בסוף הזמן. מי שיבקש אשלח לו גם שיעורים בל"נ כפי האפשרות".

כאן הפתיע ראש הישיבה את הבחורים וכתב "אני זמין למי שרוצה לכתוב לי באימייל ד"ת, מחשבות, הרגשות, שאלות ומשאלות. דוא"ל מאושר". 

"ועם זאת שכתבתי על אימייל – אני מדגיש ומזכיר, בימים אלו צריך משנה זהירות לא להתקרב למחשב שיש בו אינטרנט שאינו חסום כהלכה, וזה הזמן להפציר בהורים לדאוג לחסימה טובה – כדי לקבל חומר לימודי מהישיבה וכיו"ב. וגם אני פונה להורים חוסו על ילדיכם – זה נגיף הרבה יותר מסוכן מקורונה". 

מ"י שיכול להעביר את המכתב ואת החומר המצורף למי שאין לו מייל או לבחורים יותר מבוגרים שהמייל של משפחתם לא נמצא במערכת הישיבה – מזכה את הרבים. אפשר להעביר גם לאחרים שלא מהישיבה את הד"ת על הקטורת ולהפיץ כמה שיותר".

"חזקו ואמצו בלימוד התורה ובתפילות, חזקו ואמצו במצוות שהזמן גרמן כמו כיבוד הורים ואהבת אחים בנעימות והנהגה של בן תורה שעליו הכתוב אומר 'ראו פלוני שלמד תורה כמה נאים דרכיו וכמה מתוקנים מעשיו עליו בכתוב אומר 'ישראל אשר בך אתפאר'".

מאור יצחק אימייל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד