ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כנסת תחת קורונה

הפתרונות שיאפשרו לח"כים בבידוד להצביע

לקראת היום הדרמטי בכנסת בו תנסה כחול לבן להדיח את יו"ר הכנסת מתפקידו, עולות אפשרויות לגבי הצבעתם של חברי הכנסת הנתונים בידוד. שלושה מגוש הימין ושניים מגוש השמאל

הפתרונות שיאפשרו לח"כים בבידוד להצביע
הח"כים מצביעים מרחוק צילום: באדיבות המצלם

בכנסת נערכים ליום הדרמטי מחר, שישליך גם על המערכת הפוליטית, אך בראש ובראשונה עומדת הבעיה של חברי הכנסת שנאלצו להישאר בבידוד ולא ברור כיצד והאם יוכלו לצאת ולהצביע.

מדובר בחמישה חברי כנסת שנמצאים בבידוד, בהם שלושה מגוש הימין: השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחבר הכנסת משה אבוטבול ומגוש השמאל חברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר.

יו"ר סיעת כחול לבן חה"כ אבי ניסנקורן כתב היום ברשת הטוויטר: "מחר, מיד לאחר הקמת הוועדה המסדרת, נוביל פתרון הצבעה לחברי כנסת השוהים בבידוד. בימי משבר כאלה הכנסת חייבת לתפקד באופן מלא ואנו נדאג שכל הח"כים יוכלו למלא את תפקידם".

הפתרון המסתמן של כחול לבן הוא ליזום הסעה מבודדת לחדר מבודד בתוך המשכן. מה שלא מצריך שינוי תקנון. שבמקביל יתחיל מהלך לשינוי התקנון שנועד לאפשר הצבעה מרחוק במקרים חריגים.

גם חבר הכנסת יזהר שי שיגר הבוקר (ראשון) מכתב ליושב ראש הכנסת בו הוא הציע אפשרות לקיום דיונים והצבעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות, דוגמת Zoom. הוא כתב לאלדשטיין כי "אין שום סיבה שהמגיפה תמנע מהדמוקרטיה להתקיים, בטח לא באומת החדשנות".

כך או אחרת, אם ימצא פתרון או לא, בימין כבר מבקשים קיזוז לחברי הכנסת שנמצאים בבידוד, חברת הכנסת איילת שקד כתבה, "כנסת ישראל צריכה לתפקד גם בשעת משבר הקורונה. כל הפרלמנטים בעולם עובדים".

שקד הוסיפה, "נדרש שינוי תקנון כדי שחכי"ם בבידוד יוכלו להצביע. עד שישונה התקנון נדרשים קיזוזים. כרגע לגוש השמאל יש פחות מבודדים לכן עליהם לקזז את החכים המבודדים מהימין כדי לאפשר הצבעות אם לא יגיעו להסכמות עד מחר".

קורונה כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד