י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

הראשל"צ הגרש"מ עמאר: "ח"ו לסגור בית כנסת לגמרי"

הראשל"צ הגרש"מ עמאר: "בכל מקום יתקבצו עשרה, ח"ו לסגור בית כנסת לגמרי, איפה נצעק אל ה" • על החתונות התבטא הראש"ל: "לא חכמה לדחות" צפו

הראשל"צ הגרש"מ עמאר: "ח"ו לסגור בית כנסת לגמרי"
הגרש"מ עמאר בעצרת צילום: דוד ארזני

בשיעורו השבועי של הראשון לציון הגרש"מ עמאר שליט"א רבה של ירושלים בביהמ"ד נר התורה בירושלים עורר הראש"ל על המצב ואף נתן הדרכה מפורטת כיצד ואיך לעבור ימים אלו.

בדבריו התבטא הראשון לציון שיעשו ככל האפשר לא לסגור את בתי הכנסיות לגמרי. "אני יודע שהרבה שואלים על התפילות, דבר ראשון בבתי כנסיות יעשו השתדלות שיהיה מנינים מצומצמים. שמעתי שבאחד המקומות, הבית ספר היות והם מושבתים, אז הרבנים אמרו לבוא להתפלל בבית ספר, כל עשרה בכיתה, זה רעיון טוב יעשו ככה עשרה בכל כיתה". אמר.

"גם כן בבתי הכנסיות אפשר לחלק, יאמרו לנשים לא לבוא, ואז חלק בבית כנסת הגדול, חלק באולם, חלק במשרד, חלק בעזרת נשים, ויעשו גם חלוקה בשעות, אלה בנץ החמה, אלא יותר מאוחר ככה לא נסגור לגמרי בית כנסת, איפה נתפלל, איפה נצעק להשם אם ח"ו נסגור את בתי הכנסיות. זה הזמן לזעקה ותפילה". התבטא הראשון לציון בכאב.

בדבריו עורר הגרש"מ את ההורים להשקיע בילדים בזמנים אלה: "יש כאלה הורים שלוקחים את הילדים, לא רוצים אחריות משאירים אותם אצל ההורים, התאזרו בעוז וסבלנות מיוחדת ובאהבה גדולה לקרב את הילדים, לא להגיד להם מספיק לצעוק. להעסיק אותם, לשחק איתם, ללמוד איתם, להשתדל שגם לא יפסק התלמוד תורה של תינוקות של בית רבן, אל יחסר המזג אין העולם מתקיים אלא בהבל פיהם. אז מה יצר הרע עושה, אומר הילדים מפריעים לי, תוותר על הכל, בפרט בעת הזאת. מה עשה מרדכי שהיה גזירה, אסף את הילדים וצעק איתם, היום השטן נלחם בנו שלא נוכל לאסוף אותם אז כל אחד בביתו ילמד איתם יקרא איתם שיר השירים, גם קצת ישחק איתם".

הראשון לציון עורר להזהר בימים אלה מכעס ומחלוקת: "גם כן רבותי יש נסיון כשיושבים הרבה בבית נגרמים סכסוכים בין איש לאשתו. צריך הרבה אורך רוח ושמחה והרבה ותרנות. זה יסוד החיים וותרנות".

הראש"ל בדבריו אף התייחס למצוקה בהם נמצאים עשרות חתנים וכלות שאמורים להינשא בימים אלו: "יש פגיעה קשה בכלות וחתנים, ומי מילל ומי פילל שכך יהיה, אז יש כאלה שלוקחים על עצמם בסבלנות ובענווה והבנה מחליטים להתחתן בצמצום, תבוא עליהם ברכה. כי זה לא חכמה לדחות חתונה. מי שיכול יעשה כך בצמצום ע"פ ההוראות הניתנות. אבל יש כאלה שלא יכולים לעמוד בזה לא יכולים לסבול שיהיה חתונה כזאת, או ההורים, אז אם אין ברירה מותר לדחות אבל גם זה יעשו בהבנה והסכמה הדדית של כל הצדדים".

הגרש"מ עמאר בדבריו עורר לנצל את ימים אלו לתורה ותפילה ועזרה בבית: "אדם יעשה לו סדר יום, בבוקר ילמד שעה ראשונה ילמד כך ואח"כ ילמד כך, יש הכנות לפסח יעזור בבית, יגיד לאשתו תנוחי אני יעשה את זה ובע"ה שהקב"ה רואה שאנחנו מתאמצים ירחם עלינו".

בסיום דבריו קרא הראשון לציון להתחזק בשמירת השבת ושכל אחד יקדים לקבל את השבת עשר דקות לפני הזמן שנקבע.
"ובכלל ענין השבת אני מבקש כל בית ישראל לקבל עליהם בימים האלה עד יעבור זעם להדליק עשר דקות לפני הזמן הקבוע, אם כתוב חמש אז ידליקו נרות בעשרה לחמש וגם מוצאי שבת מי שדואג להוציא רבינו תם אשריו . ומי שלא יוסיף עשר דקות אחר צאת השבת.
ואני מבקש מכל בית ישראל גם אלה שקוראים לעצמם חילונים, אין חילונים, כולם אוהבים את השם. עכשיו זה זמן של התאחדות.

בסוף דבריו קרא הראש"ל להרבות בתפילה וזעקה.

"ננצל את הפחד שיש לעשות חיזוק. לקרוא אל השם מעומק הלב. ויזעקו אל השם ותעל שעוותם. והוא רחום ישוב ירחמנו. וגם יקראו פיטום קטורת אפילו עשרה פעמים ביום. ויקראו בשעת פתיחת ההיכל את הקטורת".

הגרש"מ עמאר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד