י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שרדה את השואה

חסידת סאטמר בת 102 נפטרה מנגיף הקורונה

מרת ליבא עטיל זילבערשטיין מוויליאמסבורג, חסידת סאטמר בת 102, נפטרה בשבת לאחר שחלתה בנגיף הקורונה

חסידת סאטמר בת 102 נפטרה מנגיף הקורונה
הלווית חסידת סאטמר צילום: באדיבות המצלם

הלם בחסידות סאטמאר. מרת ליבא עטיל זילבערשטיין מוויליאמסבורג, אשת חבר הרב ר' נתן דוד זילבערשטיין זצ"ל מקראקא אבדק"ק שערי תורה מח"ס משנת דוד.

המנוחה נולדה בשנת 1917 בעיר טערצאל בצפון מזרח הונגריה לדוד וגיטל גליק, הצעירה מבין עשרה ילדים.

היא שרדה את השואה עם המון גבורה, הגיעה לארה"ב והתחתנה עם רבי נתן דוד ב-1946 והקימה משפחה עם מסירת נפש, וגידלה שמונה ילדים. אף אחד מהמשפחה שלה לא שרד בשואה.

בצעירתה, כשהתאומים שלה אברהם ואלעזר היו לפני הבר מצווה, גילו אצלה סרטן סופני והיא הייתה במצב מאוד קריטי. בעלה ר' נתן דוד היה חבר ותלמיד מובהק ברביה"ק ר' יואל מסאטמר והוא נכנס וביקש ברכה, הרבי לא רצה להבטיח כלום, אמר שזה גזירה משמים. אבל ר׳ נתן דוד שהיה במקור פולני הפציר ואמר אל הרבי בגלל שאני לא "היימישער" (לא הונגרי אלא פולני) הרב׳ה לא יכול לעזור? והוסיף שהוא לא יעזוב את החדר עד שיקבל ברכה מהרבי.

הרבנית שהיתה בחדר סמוך כששמעה את זה נכנסה לעניינים וזירזה את הרבי לברך שהאשה ליבא עטיל תאריך ימים. והרבי נתן לו ברכה, והוסיף גם הבטחה שתאריך ימיה.

וכאשר הבטיח כך קרה, היא שרדה את הסרטן והיה לה נכדים, ונינים, ובני נינים. חמשה דורות בליע"ה יותר מאלף מאתיים יוצאי חלוציה.

עד הרגע אחרון, אפילו בפורים האחרון, היא הייתה בריאה ושלמה והלכה בכוחות עצמה, זכרה את כל השמות של המשפחה והתפללה.

היא הייתה אישה מאוד חזקה ובריאה ולפני שבוע התחילה לא להרגיש טוב, ובסוף השבוע המצב החמיר עם הריאות שלה ולא הצליחו לייצב את מצבה, היו לה גם תסמינים של נגיף הקורונה ובליל שבת המלכה עצמה את עיניה לעולם בשיבה טובה כבת 102 ליד הילדים שלה.

"הלוויתה התקיימה רק בהשתתפות בניה ובנותיה ומספר מצומצם של נכדים שהיו בקשר קרוב איתה, ובעזרת השם כשהעולם יעבור את הקורונה נעשה מפגש לזכרה עם כל המשפחה". כך מספר ל"בחדרי חרדים" נכדה הרב משה קליין ממונסי

נכדה הרב משה קליין הוסיף, כי "היא היתה כל שבת מסיימת את ספר תהילים בכוונה והתפללה לשלום נכדיה, היינו הולכים בלילי שבת להתברך ולהתקבל על ידיה במאור פנים.״ נכדה דוב בלייך מוסיף ״כל המשפחה עדיין בהלם, היא היתה הכתר של כל המשפחה, היא תחסר לנו מאוד".

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים

קורונה סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד