י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב"

דרעי יוזם: שעון הקיץ יידחה בחודש ויתחלף לאחר פסח

כדי לצמצם את השהייה ברחובות החליטו השרים לקדם הצעת חוק לדחיית הזזת השעון שהיתה אמורה להתבצע השבוע ולהאריך בחודש נוסף לפחות את שעון החורף | נתניהו הודיע: תוך 24 שעות יוחלט אם להטיל סגר כללי

דרעי יוזם: שעון הקיץ יידחה בחודש ויתחלף לאחר פסח
שעון קיר צילום: pixabay

המאבק של הממשלה בהתפשטות נגיף הקורונה, ישפיע גם על השעון של אזרחי ישראל, כאשר הערב (ראשון) הודיעו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן כי הם צפויים לדחות את המעבר לשעון קיץ כדי לצמצם את הפעילות במרחב הציבורי.

את היוזמה חשף תחילה שר הבריאות יעקב ליצמן בראיון ל׳ערוץ 12׳, שהסביר כי המטרה היא להקדים את הערב ולמנוע כמה שיותר פעילות מחוץ לבית, כאשר הגורמים המשפטיים אישרו את המהלך, כך על פי ליצמן.

שר הפנים, אריה דרעי מסר לאחר דברי ליצמן כי הוא זה שיזם לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ, והסביר כי הדחייה היא: "כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית. ובכך לצמצם את השימוש במרחב הציבורי בימים אלה".

דרעי עדכן: "התייעצתי על כך עם רה"מ נתניהו וקיבלתי את הסכמתו העקרונית. אנחנו הולכים לחוקק תקנות שעת חירום כדי לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ ל-1 במאי".

כעת ההליך נמצא בתהליכים מול משרד המשפטים, כדי לאפשר את הגשת תקנות שעת חירום לאישור הממשלה בזמן שאין ממשלה, כאשר תחילה שעון הקיץ היה אמור להתחלף כבר בלילה בין חמישי לשישי השבוע.

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נמסר כי היועץ המשפטי לממשלה אישר עקרונית התקנת תקנות שעת חירום, שעניינן הארכת שעון החורף בחודש נוסף, במקום להתחיל את שעון הקיץ ביום 1 באפריל, כמתוכנן.

עוד נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה בחן את פניית שר הפנים בנושא, אשר נומקה, בין השאר, בצורך לצמצם תנועה שלא לצורך של אזרחים ברחובות".

בתוך כך, בשידור חי מיוחד עם ראש המל"ל, ומנכ"לי משרד הבריאות והאוצר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בתוך 24 שעות יוחלט האם להטיל סגר מוחלט על כל תושבי הארץ כפי שקיים כעת בחלק ניכר מהמדינות הנלחמות בקורונה.

שעון חורף שעון קיץ הזזת השעון יעקב ליצמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד