ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפלונטר הפוליטי בצל משבר הקוורונה

נתניהו במתקפה: הסירוב של כחול לבן יגרור לבחירות

ראש הממשלה ממשיך לתקוף את כחול לבן על רקע המהלכים שלהם בכנסת, בראשם החלפת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בנציג מטעם 'יש עתיד' - מאיר כהן | ב'כחול לבן' לא מתרגשים ומבהירים כי ימשיכו להוביל את המהלכים

נתניהו במתקפה: הסירוב של כחול לבן יגרור לבחירות
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

יממה לאחר שפירט את ההצעה השיוונית להקמת ממשלת אחדות, בתוספת אולטימטום ל'כחול לבן' כי החלפת
יו"ר הכנסת תיחשב כפיצוץ השיחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך הערב (ראשון) במתקפה חזיתית מול 'כחול לבן'.

בהודעה מיוחדת אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כחול לבן רוצים לקבוע דברים שלא היו בכנסת מעולם בהסכמה והם רוצים להדיח את יושב ראש הכנסת", הוא מאשים את יאיר לפיד שלטענתו, "רוצה לשים אדם שלו כיושב ראש הכנסת אדם שלו שלא נוכל לעבוד איתו".

נתניהו טוען כי "הגענו להסכמה שאני אהיה ראש הממשלה לשנה וחצי ובני גנץ יבוא אחריי לאותה תקופה ובכל תקופה יהיה יושב ראש כנסת ושר אוצר מהמפלגה של ראש הממשלה. אחרת הממשלה לא יכולה לתפקד".

לדבריו, "ביד אחת כחול לבן מדברים על אחדות וביד שנייה הם מנסים להדיח את יושב ראש הכנסת. זאת לא אחדות. לפיד מנסה עם היבא יזבק ובל"ד להעביר חוקים איראניים שימנעו ממני להתמודד לראשות הממשלה ולעשות בחירות תוך כדי הקורונה".

ראש הממשלה הוסיף במתקפה כי "הסירוב של כחול לבן לאחדות היא בהכרח תגרור את ישראל לבחירות רביעיות שלא נוכל לטפל בבריאות ובחיים של אזרחי ישראל והם יביאו לקריסה כלכלית של המוני אזרחים. אני קורא לגנץ לעשות את הדבר הנכון, לבוא לממשלת חירום לאומית, שנסיבות הקורונה מחייבות".

ב'כחול לבן' לא מתרגשים. יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ הגיב לראש הממשלה נתניהו ואמר: "כפי שהתחייבתי - מחר נפעיל את הכנסת למען אזרחי ישראל. הדמוקרטיה הישראלית לא תהיה לעולם בת ערובה של פוליטיקה קטנה ולא תהיה נתונה לשום משא ומתן".

מפלגת כחול לבן ממשלת אחדות בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד