י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על פי הנחיות חדשות

כך זה יתנהל: בצל הקורונה; הכנסת חוזרת לשגרה

בכנסת מקווים מחר לשוב לפעילות פרלמנטרית ולהעלות להצבעה את הקמתן של ארבעה וועדות חיוניות בימים אלה, כאשר בכל עת יורשו לשהות במליאה רק עשרה אנשים | ומה לגבי הוועדות והח"כים השרויים בבידוד 

כך זה יתנהל: בצל הקורונה; הכנסת חוזרת לשגרה
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשנגיף הקורונה ממשיך להתפשט ומנגד המגעים לממשלת אחדות קטועים, הכנסת תחזור מחר (שני) לפעילות פרלמנטרית עם מגבלות ההתקהלות של משרד הבריאות ועם שבעה חברי כנסת שכבר נמצאים בבידוד.

הערב הודיע מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' על הדרך בה הכנסת תתנהל. על פי ההחלטות, המליאה תתכנס כשבכל זמן נתון תותר שהייתם של 10 אנשים במליאה; בתוכם: יו"ר הכנסת, מזכירת הכנסת, רשם, סדרן ושישה חברי כנסת מתוך חברי הכנסת שנרשמו לנאום בדיון.

הדוברים בדיון ירשמו מראש ויקראו להיכנס לאולם המליאה לפי סדר הרשמתם. כאשר יוקצו מתחמי המתנה לנואמים בדיון: על מנת לאפשר כניסה יעילה של הנרשמים לדיון יוקצו שלושה מתחמי המתנה במזנון הח"כים.

ההצבעות יעשו בקבוצות של שישה חברי כנסת בכל מקצה. שההצבעה תהיה על פי הקראה שמית ותיעשה על פי סדר הא-ב.

גם ארבעת הוועדות שיוקמו בהם: ועדת חוץ וביטחון, ועדת הכספים, ועדת הקורונה והוועדה המסדרת, יתנהלו במתכונת שונה. מלבד ועדת חוץ וביטחון שתישאר במקומה נוכח סיווגה הפיזי, שלושת הוועדות האחרות יהיו במתכונת חדרים כפולה; כשלכל אחת מהוועדות יוקצו שני חדרים, על מנת לאפשר לכל חבריה להשתתף בדיונים ובהצבעות.

בכנסת עדכנו כי בכל אחד מחדרי הוועדה יהיה מסך, בו חברי הועדות יוכלו לצפות זה בזה ולדבר זה עם זה. כשכלל הדיונים ישודרו באופן מלא, הן באתר הכנסת והן בערוץ 'כנסת'. ההצבעות תתקיימנה באותו האופן ובאמצעות המסך המקשר בין חדרי הועדות.

בכנסת גם דנו במצב של שבעת חברי הכנסת המבודדים, כשבכנסת הודיעו כי "מנכ"ל הכנסת וקצין הכנסת, פנו הערב לכלל חברי הכנסת והשרים המצויים בבידוד וביקשו מהם לנהוג באחריות, לא להפר את הנחיות משרד הבריאות ולא להגיע מחר למשכן הכנסת ובכך לסכן את עמיתיהם ואת עובדי הכנסת".

בכנסת הבהירו כי למרות זאת, נבחנות מספר אפשרויות, שתכליתן יצירת מסלול יעודי להצבעה ללא סיכון הסביבה. כל אפשרות זו נדרשת אישור של משרד הבריאות. כאמור, ככל שיידרש תיבחנה החלטות אלו באופן רציף.

מליאת הכנסת אלברט סחרוביץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד