י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לחוצים לקראת בחינות? יש מה לעשות

חשוב מאוד לתכנן היטב את לוח הזמנים על מנת לנהל את הזמן שעומד לרשותכם. ברגע שיש לכם שליטה על הזמן, תוכלו לתעדף משימות ולהחליט מה אתם עושים בכל רגע נתון על מנת לא להילחץ ברגע האחרון. בחרו את סגנון הלמידה המועדף עליכם שישרה עליכם רוגע, בין אם זו למידה פרטנית או עם עמיתים. כוונו התראות כדי שלא תפספסו משימות ותגיעו לבחינה הכי מוכנים שאפשר

לחוצים לקראת בחינות? יש מה לעשות
תלמיד, אילוסטרציה צילום: RF12

בשיתוף פרמה גורי

תקופת הבחינות מביאה עמה לחצים רבים ותיכוניסטים וסטודנטים רבים מתקשים לתפקד בעומס הרב. הציפייה להישגים יחד עם עבודה או משימות אחרות מכניסה פחדים, יוצרת חששות ומתח רב. לחץ פוגע באיכות החיים והוא יכול לפגוע גם בתוצאות, לגרום לנדודי שינה ולעייפות פיזית ונפשית. תקופת הלימודים עצמה מלווה בלחץ יומיומי שרק הולך ומתגבר ככל שמתקרבים למבחן התוצאה – לבחינה כאשר כל אחד מגיב שונה לסיטואציה מחוסר תיאבון או להפך תיאבון מוגבר ועד כאבים מוחשיים כמו כאבי ראש ובטן.
כיצד ניתן להירגע ולהתמודד עם הלחץ בדרכים אפקטיביות יותר? לפניכם מספר טיפים איך להתגבר על המתח ועל נדודי השינה :

דעו לקראת מה אתם הולכים
חשוב מאוד לתכנן היטב את לוח הזמנים על מנת לנהל את הזמן שעומד לרשותכם. ברגע שיש לכם שליטה על הזמן, תוכלו לתעדף משימות ולהחליט מה אתם עושים בכל רגע נתון על מנת לא להילחץ ברגע האחרון. בחרו את סגנון הלמידה המועדף עליכם שישרה עליכם רוגע, בין אם זו למידה פרטנית או עם עמיתים. כוונו התראות כדי שלא תפספסו משימות ותגיעו לבחינה הכי מוכנים שאפשר.

טכניקות להרגעה
אמצו את הטכניקות להרגעה המועדפות עליכם. יש מי שנרגעים על ידי האזנה למוסיקה אחרת זקוקים לתרגול אקטיבי של מדיטציה או יוגה. דמיון מודרך יכול להציף מחשבות חיוביות ולהביא אתכם למקומות נעימים מחוץ לשגרה הצפופה והלחוצה. הכינו את עצמכם גם היטב לקראת שינה למניעת נדודי שינה מאמבטיה חמה, החשכת החלל, מוסיקה רגועה או להפך – הסטת הסחות דעת וגירויים שימנעו מבעדכם לישון. הפסיקו את צריכת הקפאין לפחות 6 שעות לפני ההליכה למיטה. חשוב לתרגל גם נשימות, כי נשימות עמוקות יכולות לסייע מאוד בוויסות הלחץ.

תזונה נכונה
תתפלאו, אבל להרגלי חיים ועל אחת כמה וכמה להרגלי התזונה השפעה מטיבה על התפקוד ועל ההתמודדות עם לחץ זמני, במיוחד בתקופות גדושות כמו בעת בחינות. חשוב מאוד להפחית צריכה של מזונות מעובדים, משומרים ומסוכרים. הבשורות המשמחות למי שבכל זאת רוצה לצרוך שוקולד הן ששוקולד מריר העשיר בנוגדי חמצון עשוי דווקא לסייע בהפחתת לחץ על ידי הפחתת רמת הורמון הלחץ בגוף. אבל כמו כל דבר בחיים – הכל עניין של מינון ומומלץ לצרוך עד 2 קוביות ביום. רצוי להעשיר התזונה בדגנים מלאים, פירות הדר ויוגורט פרו-ביוטי הנקשרים בהפחתת לחצים.

תתחילו לזוז
מחקרים רבים הצביעו על כך שפעילות גופנית מורידה את רמת הלחץ הזמני, במיוחד אם בתקופת הבחינות אתם מבלים הרבה בישיבה פאסיבית. בעת פעילות גופנית משתחרר הורמון אנדורפין שיכול לסייע מאוד בהעלאת מצב הרוח. חפשו פעילות גופנית שתוכלו להתמיד בה לאורך זמן או גוונו בין פעילויות מריצה דרך הליכה ועד מכון כושר, שחייה, ריקוד. נסו למצוא זמן בין הלימודים וההכנה לבחינות להתעמלות.

אל תתנו ללחץ לפגוע לכם בציונים. למדו כיצד לנהל נכון את הלחץ המקומי כדי להצליח בבחינות!

היכנסו למידע נוסף על חרדת בחינות ודרכים להתגבר עליה ביעילות באתר פרמה גורי

בחינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד