י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בתקופה הזאת יותר מתמיד חשוב לטפל בשיעול טורדני

קיימות מספר אופציות להקלה על שיעול כאשר חשוב מאוד להתאים את שיטת הטיפול לסוג השיעול ויש גם טיפולים שמתאימים לשני הסוגים

בתקופה הזאת יותר מתמיד חשוב לטפל בשיעול טורדני
שיעול טורדני צילום: RF123

בשיתוף פרמה גורי

משבר הקורונה הפך את כולם לדרוכים במיוחד בכל הנוגע לאחר כולל הנחיות של שמירה על מרחק בטיחותי וכמובן ששיעולים עשויים להרתיע ואף להפחיד. שיעול טורדני לא רק בתקופת הקורונה יכול לרמוז על קשיי נשימה או זיהום ודורש אבחון או ייעוץ רפואי.
עם זאת, יש לקחת בחשבון שגם אם הבראתם מהמחלה השיעול יכול להמשיך ולתקוף במשך שבועות ולהקשות על אורח החיים במיוחד בקרב ילדים שסובלים מאוד מהשיעול שמתגבר בשעות הלילה ויכול לפגוע בשנתם.
אילו סוגי שיעול טורדני קיימים וכיצד תוכלו למנוע שיעול או להקל על המצב? טיפים חשובים:

שיעול עם ליחה – למה לצפות
בעולם הרפואה מתייחסים לשני סוגים נפוצים של שיעול: יבש או רטוב, כאשר שיעול רטוב המלווה בליחה נקרא שיעול פרודקטיבי. שיעול זה נועד להוציא גורם זר שמפריע לפעילות התקינה של הגוף כמו למשל, לשחרר את הליחה. הוא מתעצם בעיקר בשעות הלילה ובעת שכיבה ולרוב מקושר לזיהומים שונים ומלווה לרוב בנזלת, נוצר בעקבות הצטננות או שפעת.

שיעול יבש – קווים לדמותו
שיעול יבש נטול ליחה ולכן אינו פרודקטיבי ומרגיש כמו דגדוג או גירוד בחלק האחורי של הגרון המפעיל את רפלקס השיעול ולרוב מלווה בדלקת גרון, סינוסיטיס או אלרגיות. שיעול זה יכול להכאיב מאוד במיוחד כאשר הוא מתגבר במיוחד באזור הצלעות.

איך מפסיקים להשתעל?
קיימות מספר אופציות להקלה על שיעול כאשר חשוב מאוד להתאים את שיטת הטיפול לסוג השיעול ויש גם טיפולים שמתאימים לשני הסוגים. בשלב הראשון, חשוב לאוורר היטב את החלל ולדאוג לשמירה על כללי היגיינה כולל שימוש באלכו ג'ל. בשלב שני, אם מדובר בשיעול שמלווה בנזלת כדאי לבדוק איך אפשר להפסיק את הנזלת כמו על ידי שימוש אמצעים לריקון נזלת, ספריי מי מלח וכן מכשיר אדים. חשוב לשמור על אספקת נוזלים שוטפת וכן להשתמש גם בדבש, לימון, מרק עוף צח ומשקאות מים עשירים בתה קמומיל מרגיע, ג'ינג'ר, כורכום שעשויים לסייע בחיזוק מערכת החיסון. להרגלי התזונה יש השפעה על השיעול וכדאי להימנע מצריכת מוצרי חלב שעשויים להעלות את הליחה ועם זאת, לצרוך יוגורט פרוביוטי מחלב עזים ואננס להם מיוחסים תכונות חיוביות בהקלה על השיעול.
תנוחה השכיבה אף היא בעת השפעה על השיעול, כאשר כדאי לבחור בתנוחה בה הראש מורם כלפי מעלה.

בנוגע לתרופות, חשוב לדעת שבשוק קיימות תרופות מדכאות שיעול לרוב מבוססות על חומר בשם קודאין. תרופות אלה לא מתאימות לכולם ולכל סוג שיעול ועשויות לא לסייע או להיות בעלות תופעות לוואי ולכן, יש להתייעץ עם רופא לפני נטילת סירופ או קפסולות כאלה וכן לקבל גם המלצות והנחיות בנוגע למינון של התרופה. יש גם סירופים המבוססים על רכיבים טבעיים כמו לחך, דבש, גרינדליה שיכולים לסייע בהפחתת השיעול. חפשו את האלטרנטיבה האפקטיבית עבורכם!

במיוחד בתקופה זו כשווירוס הקורונה או בשמו 19CPVID מתפשט דרך נוזלי גוף כמו רוק, כדאי ורצוי להימנע ולטפל בשיעול שלך ולהקפיד לרחוץ ידיים עם מים וסבון לאורך כל היום, הרבה פעמים.

*** פרמה גורי משווקת את גרינטוס - סירופ לשיעול טבעי המתאים למצבים של שיעול יבש ולח. לגרינטוס פורמולה המתאימה לילדים החל מגיל שנה ופורמולה המתאימה למבוגרים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד