י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יוצא ריח רע מהמזגנים? יש לזה פתרון

הפתרון לריח רע מהמזגן הוא מניעת ההיווצרות של העובש מלכתחילה. לצורך כך יש לדאוג לנקות את המזגן לעיתים קרובות, כולל גם ניקוי המסננים שלו וניקוי הרדיאטור. הפעולה הזאת היא פשוטה ויש לבצע אותה בכל מקרה לפחות פעמיים בשנה ורצוי גם יותר

יוצא ריח רע מהמזגנים? יש לזה פתרון
מזגנים צילום: pixsabay

מדינת ישראל התברכה ביתרונות רבים – מיקום אסטרטגי מעולה, חוף ים ארוך ומגוון רחב של אתרי טבע ומורשת ההופכים אותה למקום נפלא לטייל בו. גם החקלאות והמרעה בישראל נושאים פירות איכותיים. ואולם אחד הדברים הפחות נעימים בישראל הינו מזג האוויר, בעיקר באזורים הסמוכים לים ובעיקר בימות הקיץ החמים מאד. לחות גבוהה יחד עם טמפרטורה גבוהה הן מרשם בטוח השולח את כל עם ישראל אל מתחת למזגנים. בשני העשורים האחרונים הפך המזגן בישראל לאביזר חיוני, שבלעדיו לא ניתן לקיים שגרת חיים איכותית, לכל הפחות בימות הקיץ החמים.

 בבתים רבים בישראל המזגנים פועלים מסביב לשעון – כולל בשעות הלילה. לפיכך אך טבעי שכאשר מתחיל לצאת ריח רע מהמזגנים, הוא משפיע לרעה על מצב הרוח של כלל הדיירים בבית. זאת, שלא לדבר על הסיכון הבריאותי שבחשיפה ממושכת לעובש. מהם הגורמים למצב שבו המזגן פולט ריח רע? מהו הפתרון האפשרי והרצוי וכיצד יכול טכנאי מזגנים מיומן ליישם אותו בהצלחה? בשורות הבאות נעסוק בבעיה המטרידה כמעט כל מי שיש לו מזגן בשלב כזה או אחר.

מהם הגורמים לריח רע מהמזגן

למעשה, ישנם מספר גורמים המביאים או עלולים להביא לידי כך שהמזגן יפלוט ריח רע. ככלל, כל הגורמים קשורים בצורה כזאת או אחרת בשמירה על הניקיון במזגן ובמניעה של הצטברות עובש בחלקים הפנימיים שלו. העובש נוצר כתוצאה מרטיבות בתוך החלקים הפנימיים של המזגן, שהולכת ומצטברת אם המזגן איננו מטופל בצורה נאותה. במקרים רבים הריח מתחיל בשלבים מוקדמים יחסית, אם ההתקנה של המזגן מתבצעת בצורה לא טובה הגורמת לדליפה מאסיבית של מים מהצנרת. לחות כאמור עלולה להצטבר אם המזגן איננו מתוחזק בצורה נאותה ואין מתבצע בו ניקיון על בסיס קבוע לכל הפחות אחת לכמה ימים. הפעולה הגורמת לקירור האוויר היא פעולת אידוי של גז והיא יוצרת בהכרח לחות, לכל הפחות בנקודת המפגש בין האוויר הקר הנפלט מהמזגן לבין האוויר של החדר. ככל שהאוויר בסביבת המזגן הוא לח יותר. כמו שקורה בדרך כלל במישור החוף, הלחות שנוצרת תהיה גבוהה יותר. בנוסף, אם יש נזילה בצנרת הפנימית של המזגן, היא עלולה לגרום עם הזמן להיווצרות של עובש, שהוא למעשה הגורם לריחות הבלתי נעימים.

הפתרון לריח רע מהמזגן

הפתרון לריח רע מהמזגן הוא מניעת ההיווצרות של העובש מלכתחילה. לצורך כך יש לדאוג לנקות את המזגן לעיתים קרובות, כולל גם ניקוי המסננים שלו וניקוי הרדיאטור. הפעולה הזאת היא פשוטה ויש לבצע אותה בכל מקרה לפחות פעמיים בשנה ורצוי גם יותר – בהתאם למאסיביות שבה נעשה שימוש במזגן. אם יש עובש על הרדיאטור, אפשר לרסס את אזור העובש בתרסיס מיוחד, לאחר הסרת העובש. ואולם אם מדובר בהצטברות משמעותית של רטיבות, הדרך הנכונה ביותר הינה להזמין איש מקצוע מיומן. המקצוען יבדוק את המזגן ויזהה את המקור לרטיבות המצטברת. לרוב מדובר בבעיה בצנרת, אבל גם אם מדובר בבעיה רצינית אחרת ניתן לטפל בה בהצלחה רבה. בחלק ניכר מהמקרים, נזילה בצנרת מחייבת פירוק המזגן על מנת לטפל במקור הנזילה באופן מקצועי ורציני. במקרים מסוימים ההצטברות של רטיבות נגרמת כתוצאה מהרכבה והתקנה בלתי מקצועית של המזגן, אבל גם במקרה כזה פעולת התיקון איננה פשוטה. יש לכם מזגן הפולט ריחות רעים? ניקוי המזגן והפילטר לא עוזר? צרו קשר כעת והמומחים שלנו יסיעו לכם בטיפול במקור הריח ובגורמים לו, באמצעות אנשי מקצוע מיומנים המכירים את המזגן ויכולים לזהות במהירות את הגורמים לבעיה ולטפל בה על הצד הטוב ביותר.

מזגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד