י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כחול לבן עושה צעד בדרך לשליטה

בלוק הימין-חרדים החליט להחרים את ההצבעות בכנסת

מפלגת 'כחול לבן' שהוקמה לפני כשנה, תעשה היום היסטוריה כלשהי מאז לידתה, עם מעבר השליטה בוועדות הכנסת לידיה. בגוש הימין-חרדים, החליטו שלא לבזבז אנרגיות מיותרות והחליטו להחרים את הדיונים וההצבעות היום במליאה • אם לא יהיו שינויים בסדר היום, ח"כ גפני ייפרד מוועדת הכספים

בלוק הימין-חרדים החליט להחרים את ההצבעות בכנסת
נתניהו בסיעת הליכוד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל אמש (ראשון) שיחה עם ראשי בלוק הימין, שהחליטו יחדיו להחרים את הדיונים וההצבעות היום (שני) במליאת הכנסת. הוי אומר ש'כחול לבן' מתחילה לקבל אחיזה ושליטה בכנסת, ועדיין המכשול המרכזי של החלפת היו"ר עומד בדרכה, שכן בג"צ עדיין לא הכריע בעתירה שהגישו 'כחול לבן' וארגונים שונים בנושא החלפת יו"ר הכנסת.

יו"ר סיעת 'הליכוד' ח"כ מיקי זוהר, המחזיק גם בתפקיד יו"ר הקואליציה מהכנסת הקודמת, מסר כי "לאור התנהלותם החד צדדית של כחול לבן וחבריהם, מחנה הימין על כל חמישים ושמונת (58) חבריו החליט להחרים את הדיון מחר במליאה.
במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל ובכל 22 הכנסות שהוקמו בה, מאז ומעולם לא היה מצב בו מביאים להצבעה במליאה את הקמה של הועדה המסדרת והוועדות הנוספות ללא הסכמה".

לדבריו: "לצערנו ולבושת כחול לבן גם הסכר הזה נפרץ בתוך ריצת האמוק שלהם אחרי רה"מ נתניהו שפועל מבוקר עד בוקר למען כלל אזרחי ישראל במאבק נגד נגיף הקורונה המסכן את כל אזרחי ישראל. צר לנו על הגישה הדיקטטורית של יאיר לפיד ואבי ניסנקורן, אין ספק שגישה זו תוביל אותם בהמשך לכישלון דמוקרטי חרוץ".

המשמעות היא שנציג גוש הימין היחיד שיהיה נוכח, הוא יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין מ'הליכוד' שינהל את הדיון שיעסוק בהקמתן של ארבעה וועדות חיוניות; וועדת החוץ והביטחון, ועדת הכספים, וועדת הקורונה וכן הוועדה המסדרת.

משמעות נוספת היא, שאם לא יחול שינוי כלשהו ברגע האחרון, הרי שחבר הכנסת משה גפני, המחזיק בראשות וועדת הכספים, ייפרד מתפקידו לאחר שימונה יו"ר חדש מטעם גוש התומכים בח"כ בני גנץ, כאשר המועמד המוביל לעת עתה, הוא ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו', אולם ברשימה המשותפת נשמעה ביקורת לגבי מינוי זה, כשהם דורשים לעצמם את התפקיד כסיעה השנייה בגודלה בגוש עם 15 מנדטים.

כך או כך, לפחות לפי איומי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם יצליחו ב'כחול לבן' להכתיר גם יו"ר כנסת חדש מטעמם, הרי שלא תהיה ממשלת אחדות ופניה של ישראל יהיו לבחירות רביעיות שאינן מעשיות לאור משבר הקורונה שהולך ומחריף מיום ליום וסיומו לא נראה באופק.

בלוק הימין מפלגת כחול לבן מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד