י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מאשימים אותנו בשקר"

חממת קורונה? החב"דניקים מכחישים את הטענות

בשעות האחרונות נשמעות טענות קשות כלפי עשרות תלמידי ישיבת חב"ד בקראון הייטס שטסו לישראל ועשרות מהם אובחנו כחולים בנגיף הקטלני | הם מצידם דוחים על הסף את הביקורת: "שבנו ארצה כשהמצב בארה"ב החל להידרדר. הניסיון לטעון ששיקרנו הוא הוצאת לעז"

חממת קורונה? החב"דניקים מכחישים את הטענות
מטוס אל על צילום: משה שי, פלאש 90

65 בחורים מתוך 114 חסידי חב"ד שעלו מקראון הייטס לישראל ארץ מגוריהם, לאחר סגירת הישיבה בעקבות מגיפת הקורונה העולמית שהכתה קשות בקהילה המקומית. בעקבות האבחון נכנסו כלל הנוסעים באותה טיסה לבידוד למשך שבועיים.

ברשתות החברתיות, הופרחו האשמות כלפי אותם בחורים על כך שעלו לטיסה ביודעם שהם חולים בנגיף הקטלני ובכך גרמו לעוד עשרות נוסעים מסביבם עגמת נפש, כשהם נאלצים להיכנס לבידוד בעל כרחם.

כתב העיתון 'מקור ראשון' יאיר קראוס, הגיב וציטט ‏חבר שמעדכן: "יש לי חבר שהגיע על הטיסה. מסתבר שאלעל לא טרחו לעדכן שהטיסה היתה בעצם "חממת קורונה" כי עלו עליה בחורי ישיבה שבכלל לומדים בקראון הייטס, מוקד קורונה חסר תקדים בניו יורק. כצפוי, בחורי הישיבה נבדקו לאחר הנחיתה. עשרות מהם אובחנו כחולים. כמה הודבקו בטיסה בגללם? למה לא הזהירו?".

‏קראוס מעדכן וכותב בחשבון הטוויטר שלו כי כמובן שהחבר נכנס לבידוד כמתחייב. ולדבריו, נטען עוד כי בגייט הוחתמו כל נוסעי הטיסה שהם מתחייבים כי לא שהו פיזית בקרבת חולה קורונה ב-14 הימים האחרונים ואין להם תסמינים. חתמו אבל לא התחייבו לקיים.

‏לסיכום כותב קראוס: "אגב, לא הייתי ממהר להאשים את אלעל 'שהסתירו' מידע כזה. זה סיכון שישראל לוקחת כשמאפשרת לאזרחיה לשוב ארצה מאיזורי הפצה המוניים. לא קומבינה של חברת התעופה. האם להחזיר אזרחים ישראלים מניו יורק? דילמה".

מנגד, אחד החב"דניקים ששבו מניו יורק כתב הלילה לכתב הדתות של 'ערוץ 12' יאיר שרקי כי "לא הוגן שמאשימים אותנו בשקר. גם אנחנו אזרחים שומרי חוק ככל אזרחי ישראל ושבנו ארצה כשהמצב בארה"ב החל להידרדר. הניסיון לטעון ששיקרנו הוא הוצאת לעז. איש מאיתנו לא הרגיש תסמינים ולא נפגש עם חולה קורונה מאומת. אנחנו לא שונים משאר החוזרים מחו"ל".

נזכיר כי בשבוע שעבר שוכנו במלון דן בירושלים 114 בחורים חסידי חב"ד שהגיעו משכונת קראון הייטס בארה"ב עם חשש לנשיאת נגיף הקורונה.

בתום בדיקה רפואית, 65 מהם התגלו אמש (ראשון) כחולים בנגיף. בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט כי הם יועברו בשלב זה לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב.

41 שוהים יישארו כעת במלון, שישמש בשלב זה לטיפול במקרים מיוחדים ולא לאשפוז חולים.

לגבי 8 מהשוהים טרם התקבלה תוצאת הבדיקה. עם קבלת התוצאות, תתקבל החלטה בהתאם.

קורונה חסידי חבד הסתה נגד חרדים טיסת אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד