י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא מוותרים על תפילה במניין ומקווה

התפשטות הקורונה בניו יורק: "החרדים מתארים התפרצות חריפה"

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ולהכות בקהילות החרדיות בניו יורק ובניו ג'רזי וישנם כאלה שנאבקים על חייהם גם בשעות אלו. תושבים מקומיים מתארים התפרצות חריפה | "העסק שם יצא משליטה, מפחדים לספר מה הולך שם" | חולה תיאר ל'בחדרי': "מרגיש שנרמסתי על ידי 20 פילים"

התפשטות הקורונה בניו יורק: "החרדים מתארים התפרצות חריפה"
חרדים בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

בקהילות החרדיות בניו יורק ובניו ג'רזי, הולך ומטפס מנין החולים בנגיף הקורונה וההערכה היא שישנם כמה מאות ואולי אלפים שרובם מתמודדים עם המחלה בביתם ורק החמורים שבהם מתפנים לבית החולים.

כתב הדתות של 'ערוץ 12' יאיר שרקי מספר בחשבון הטוויטר שלו: "התיאורים שאני שומע מחברים בברוקלין מבהילים. מתארים התפרצות חריפה. כמעט כל מכריי בבורו פארק וויליאמסבורג מדווחים על תסמינים, כבר לא הולכים לבדיקות וגם מיואשים מהבידודים".

ומדוע דווקא אצל החרדים ישנו מספר כה גבוה של חולים, מסביר שרקי: "לפי מה שהם מספרים, אחוזי ההדבקה בקהילות החרדיות גבוהים יותר משאר ניו יורק. אבל לא בגלל זלזול מיוחד בהוראות. כולם כולל הרשויות לא התייחסו לנושא ברצינות בהתחלה. הבעיה שאורח החיים הקהילתי האינטנסיבי (מקוה, בית כנסת שלוש פעמים ביום) מזרז אצלם את התהליך".

עד כדי מתאר הכתב, שהחרדים המתגוררים בניו יורק "‏לא נבדקים כי אין טעם. יוצאים מנקודת הנחה שנדבקו. כל אחד מתמודד בביתו עם המחלה, בלי לדווח ובלי להיבדק ובלי להירשם בשום סטטיסטיקה. מנסים לצלוח את הבהלה. המבוגרים יותר בבעיה קשה", הוא מסכם.

יצוין כי 'בחדרי חרדים' שוחח עם כמה חרדים מברוקלין שמתארים כי המצב מבהיל ומפחיד. לדבריהם: "העסק שם יצא משליטה, מפחדים לספר מה הולך שם, והפטירה של אנשים מבוגרים, וכל הנדבקים המפורסמים, כמו האדמו"ר מסאטמר, ועוד ראשי ישיבות - בהם ראש ישיבת טלז, הכניסו אנשים ללחץ".

ע.ש. מברוקלין שחלה בנגיף הארור, מתקשה לדבר בשל חולשתו, אך כתב בקצרה ל'בחדרי חרדים': "אני ואשתי חולים בנגיף, כל מה שאני יכול לומר, שאני לא מאחל את זה לאויבים שלי, אני מרגיש שנרמסתי על ידי 20 פילים, לוקח משאף כל ארבע שעות כדי לעזור לי לנשום, לא כדאי לשחק עם זה בללכת למניין תפילה וכו'. אני חולה כשבוע, רק עכשיו התחלתי להרגיש קצת אנושי שוב".

כאמור, בין החולים המפורסמים בניו יורק, נמצא האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) בן ה-72, שביום שישי האחרון קיבל תשובה חיובית לבדיקה שעשה. כך גם משמשו הקרוב הרה"ח חיים שלמה פישר שנדבק בנגיף.

העסקן האמריקני אלתר ווגשל מחסידות סאטמר, תיאר אמש בראיון לאחד מקווי הנייעס כי ״ההתפשטות בריכוזים החרדים של נגיף הקורונה היתה צפויה. כמה בני אדם מהקהילה החרדית הלכו לעולמם בשל הנגיף. מי שמגלה שלקה בקורונה נשאר בביתו חוץ מאלו שמצבם מידרדר".  לדבריו, "האדמו"ר מסאטמר מרגיש יותר טוב, כשבמקביל נערכות תפילות לרפואתו. הוא נמצא בחדרו ומתפלל בו כל הזמן, בלי לצאת. החסידים מאוד מודאגים ממצבו".

קורונה חרדים בניו יורק יאיר שרקי הרבי מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד