י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"המצב כאן קשה מאוד"

כך נמנעה שריפת גופת יהודי שנפטר מקורונה

יהודי בן 88 מהקהילה היהודית בספרד, אשר נפטר לאחר שחלה בנגיף הקורונה, הרשויות ביקשו לשרוף את גופתו, לאחר מאמצים רבים של זק"א, אנשי חברה קדישא וקונסול ישראל בספרד הובא היהודי אמש לקבורה בקבר ישראל

כך נמנעה שריפת גופת יהודי שנפטר מקורונה
גופת נפטר בהלוויה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שישי האחרון 20/03, התקבל דיווח במוקד הבינלאומי של זק"א על יהודי בן 88 מהקהילה היהודית בספרד, אשר נפטר לאחר שחלה בנגיף הקורונה והרשויות מבקשים לשרוף את גופתו, לאחר מאמצים רבים של זק"א אנשי חברה קדישא וקונסול ישראל בספרד הובא היהודי אמש יום ראשון לקבורה.

הרב מאיר שמעון בר חן, רבה הראשי של ברצלונה, אשר משמש גם כמפקד זק"א ספרד, סיפר כי קיבל פנייה מאחד מחברי הקהילה היהודית בברצלונה, על טלפון שקיבל מהרשויות, שאביו בן ה-88 שהיה מאושפז בבית החולים עקב מחלת הקורונה - נפטר, והם רוצים לעדכן שההנחיות הם שצריך לשרוף את הגופות.

"מיד התחלנו במאמצים מול הרשויות" מספר הרב בר חן, "אף ערבנו בעניין את הקונסול הישראלי מר יוסף דוד סנצ'ז, ואכן הרשויות נענו לבקשה למניעת שריפת הגופה, ולהעבירה לקבורה יהודית. ביום ראשון הגענו אנשי 'חברה קדישא' כולם מתנדבי זק"א, ובהלוויה מצומצמת של 4 אנשים בלבד קברנו את היהודי בקבר ישראל כדת וכדין בבית העלמין היהודי בברצלונה למנוחת עולמים".

הרב מוסיף: "המצב כאן בספרד הוא קשה מאוד, אנחנו לא יוצאים מהבתים ומקשיבים להוראות ולהנחיות של רשויות החוק, גם אני בעצמי לא יוצא מהבית כלל, אנחנו מתפללים 3 תפילות ביום דרך הסקייפ בטלפון, עת צרה היא ליעקב, המגפה נמצאת בכל העולם ואסור לזלזל, אני פונה אליכם אחינו בני ישראל בארץ ישראל, הישארו בביתכם, התורה מזהירה אותנו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". המצב כאן הוא מסוכן מאוד ולא פשוט, דיברתי עם הרב הראשי לגבי נושא של שריפת הגופות, אנחנו מתפללים שלא נגיע למצב שהרשויות יעשו חוק לשרוף את כל הגופות בגלל עומס ההרוגים בבתי החולים, תישארו בבית ותצילו את חייכם".

קורונה חברא קדישא זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד