י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בתום דיון סוער

המליאה אישרה את הקמת הוועדה המסדרת - גוש הימין החרים

המליאה אישרה את הקמת הוועדה המסדרת ברוב של 61 תומכים וללא מתנגדים לאחר שחברי "בלוק ה-58" החרימו את הדיון וההצבעה • הוועדה תורכב מ-17 חברים לפי מפתח המייצג את גודל הסיעות • ח"כ גנץ: "אחדות בעם ובממשלה לא בונים באיומים או תחת אולטימטומים" • השרה רגב: "בג"ץ יחד עם כחול לבן הפכו את הדמוקרטיה לדיקטטורה משפטית"

המליאה אישרה את הקמת הוועדה המסדרת - גוש הימין החרים
דיון במליאת הכנסת בעידן הקורונה צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה את ההצעה להקים את הוועדה המסדרת ברוב של 61 תומכים ללא מתנגדים, ונמנע אחד (היו"ר אדלשטיין), זאת לאחר שחברי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה החרימו את הדיון וההצבעות.

בעקבות הנחיות משרד הבריאות, התקיימה הצבעה שמית כאשר כל ח"כ שמזכירת הכנסת קראה בשמו, נכנס למליאה, הצביע ומיד יצא על מנת לאפשר לבא אחריו להיכנס למליאה ולהצביע. חברי הכנסת אלון שוסטר ורם בן ברק מכחול לבן שנעדרו מהשבעת הכנסת בשבוע שעבר מכיוון שהם נמצאים בבידוד, הצביעו והצהירו אמונים מאחורי זכוכית מיציע הציבור, תוך שהם עוטים מסכה, לובשים כפפות ושומרים על מרחק אחד מהשני.

ע"פ ההצעה אותה הציג ח"כ אבי ניסנקורן, הוועדה המסדרת תורכב מ-17 חברים לפי מפתח מייצג את גודל הסיעות. ההרכב המוצע של הוועדה - הליכוד - 5 חברים, כחול לבן - 5 חברים, הרשימה המשותפת -2 ישראל ביתנו -1 ש"ס -1 יהדות התורה -1 העבודה מרצ -1 הימין החדש -1. יו"ר הוועדה ע"פ ההצעה יהיה ח"כ אבי ניסנקורן.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר בדיון: "במעשה חסר תקדים ניסו לשתק את הכנסת. דבר שלא נעשה באף דמוקרטיה מתפקדת ולא ייעשה לעולם במדינת ישראל. כל הדמוקרטיות הגדולות החלו את תהליך סופן כשהיה מצב חירום. עכשיו יש קריאות של שרים לא למלא אחר הוראות בג"ץ. חבריי בליכוד אתם השתגעתם? ירדתם מהפסים? כשנוח לכם אתם עותרים ועכשיו אתם קוראים לא לקיים את פסיקות בג"ץ. לא יקום ולא יהיה.

נתניהו, בניגוד אליך לעולם לא נפגע במיעוט וקולו החיוני והחשוב. הפעלת כל המוסדות הדמוקרטים אינה מגבילה את פעולות הממשלה, היא נותנת להן תוקף ומאפשרת להצליח במאבק משותף מול משבר מורכב. אני מתחייב כאן מעל הבמה - כשיהיו מהלכים קשים ונכונים נצביע בעדם וניתן גיבוי מלא, גם אם זה יפגע בנו פוליטית.

הניסיון הציני להתנות משא ומתן לאחדות בשבירת הכללים הדמוקרטים – לא יצליח. כבר היום נדאג להפעיל את הכנסת ונפעל למנות יו"ר כנסת בהקדם. במקביל, נדאג לאזרחים ונמשיך לחתור להקמת ממשלה רחבה, טובה ופטריוטית. אני קורא לחבריי שלא הגיעו היום למשכן – זה לא הזמן לפלגנות וספינים.

אחדות בעם ובממשלה לא בונים באיומים או תחת אולטימטומים. זה צו השעה של כל החברה הישראלית.

בדמוקרטיה הישראלית יש סדר ובדמוקרטיה הישראלית המנדט הוטל עלי על ידי נשיא המדינה, ולצידי רוב התומך בהחלפת נתניהו. אני קורא גם הערב לליכוד ולנתניהו להצטרף: בואו נקים ביחד ממשלה שתתמודד עם אתגרי השעה."

השרה מירי רגב אמרה בדיון: "היום מתנוסס דגל שחור על הכנסת ועל הדמוקרטיה שלנו. מעולם כנסת ישראל לא פעלה באופן חד-צדדי ולא אפשרה הקמת ועדות כנסת שלא בתיאום ושלא מתוך הבנה והסכמות .החלטת בג"ץ מהיום היא בעצם השתלטות על הכנסת דבר שמנוגד לכל דמוקרטיה, בג"ץ יחד עם כחול לבן הפכו את הדמוקרטיה לדיקטטורה משפטית. רק יושב-ראש הכנסת על פי התקנון יכול לקבוע מתי המליאה מתכנסת ומה על סדר יומה, החלטת בית המשפט היא בעצם הפיכה שלטונית שאינה מייצגת מנותקת מהציבור. המיעוט היהודי ציוני יחד עם תומכי טרור מבקשים לבצע פוטש ולהתנקש בדמוקרטיה שלנו, לכאורה בשם הדמוקרטיה. הם משתמשים בכלים הדמוקרטיים כדי להפוך את המשכן הזה לאנרכיה."

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בפתח הישיבה: "בניגוד לשקרים שהופצו לאחרונה, הכנסת לא נסגרה לרגע. הכנסת עבדה בשבוע שעבר לפי כל לוחות הזמנים כמו בכל שבוע במשך עשרות השנים האחרונות.

אני קורא לכל חברי הכנסת ולכל באי המשכן, לשמור על ההנחיות שעשינו בהתאם להוראות משרד הבריאות. ואם כבר אנחנו מדברים על שמירה על ההנחיות - כרגע יש הפגנה מול הכנסת. כמי שהשתתף בעצמו לפני כניסתי לפוליטיקה ואחרי כשהייתי כבר חבר כנסת במאות רבות של הפגנות, אני מכיר ומעריך את זכות האזרחים להפגין. אך אנא, במצב שאנחנו נמצאים בו אל תסכנו אחד את השני, אל תסכנו את אנשי המשמר ואת אנשי המשטרה, שימרו על ההנחיות. אי אפשר להסביר לאזרח שמקבל קנס מכיוון שיצא להשתזף בחוף הים, שלחברי כנסת מותר להתחבק עם המפגינים או אחד עם השני, ולשים את התמונות בפייסבוק".

ח"כ היבא יזבק עלתה גם היא לנאום ואמרה: "מגיפת הקורונה משפיע על כולנו, הנזק הרפואי והנזק הכלכלי כבר מורגש בכל מקום למעלה מחצי מיליון אזרחים הצטרפו למעגל האבטלה, עסקים רבים נאלצים לסגור ולא יודעים איך יעמדו בהתחייבויות הכלכליות שלהם. המצב הנוראי הזה משתק את הכל, אך דבר אחד מגפת הקורונה לא מצליחה לשתק וזו הסתה חסרת הרסן של ראש הממשלה נגד האזרחים הערבים או נציגיהם. כנראה שזה קשה להבנה כי כ-600000 אזרחים יצאו והצביעו עבורנו ,אנחנו הרשימה המשותפת אשר מייצגת את הצדק ואת השוויון אני מציע לכל מי שמתקשה לקבל את העניין, להתחיל להתרגל."

ח"כ יאיר לפיד מהנהגת 'כחול לבן' אמר בדיון: "בואו נודה על האמת לא בא לכם דמוקרטיה יותר. מאז שרוה"מ הבין שאם תהיה פה דמוקרטיה הוא הולך לבית סוהר אז החלטתם שעדיף שלא תהיה פה דמוקרטיה. ואתם עושים את זה בדרך שבה מפרקים כל דמוקרטיה בעולם, במצב חירום. לא ניתן לכם לפרק את הדמוקרטיה הישראלית."

ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר מפלגת 'מרצ' אמר כי "האתגר אולי הגדול ביותר שניצב לפתחנו ובטח של הכנסת הזו עכשיו, זה טיפול במשבר הכלכלי והחברתי שהוא חסר תקדים. אחרי שנים של ריסוק וייבוש והפרטה של מערכת הבריאות בשם השוק החופשי כביכול, אנחנו צריכים להגיד היום איזה מזל שלמרות כל הפגיעה המתמשכת ממדיניות הימין ונתניהו עדיין יש לנו מערכת בריאות ציבורית והיא זו שמטפלת בנו. תארו לכם שהחזון הקפיטליסטי היה מתגשם שהכול פרטי ורק למטרת רווח, אין לך כסף אין טיפול. אז תודה לאל שיש לנו מערכת בריאות ציבורית והמשימה הראשונה שלנו אחרי המשבר תהיה לשקם אותה."

הוועדה המסדרת תתכנס הערב בחדר ועדת הכנסת.

מליאת הכנסת בלוק הימין בני גנץ הצבעות בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד