י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעלים הילוך במלחמה

גזר דין מוות למי שיפיץ את נגיף הקורונה

בעולם הערבי יש מי שמעלים הילוך במאמצים למנוע את התפשטות הנגיף. איש דת סעודי הנפיק פסק ביממה האחרונה, לפיה מי שיפיץ את הנגיף יידון למוות והוסיף כי מי שיוצא מהבית הינו פושע | במצרים פורסם כי מי שיישאר בבית בזמן המגיפה יזכה לגמול בדומה לשאהיד

גזר דין מוות למי שיפיץ את נגיף הקורונה
איש דת מוסלמי צילום: unsplash

איש דת סעודי בכיר הוציא צו שגוזר עונש מוות על אדם שיפיץ בכוונה את וירוס הקורונה. כמו כן הוא הוסיף שכל בן אדם שיוצא מהבית הוא פושע.

אחת התופעות המעניינות במשבר הקורונה בהקשר של העולם הערבי היא ההתגייסות של הממסד הדתי לבלימת המגיפה. אתמול (ראשון) למשל פורסם פסק הלכה מעניין מאוד של מוסד אל-אזהר במצרים, שקובע כי מי שיישאר בבית בזמן המגיפה יזכה לגמול בדומה לשאהיד. כך דווח ב'כאן 11'.

"המגיפה היא כמו אש, ואתם חומר הבעירה שלה, התבודדו זה מזה כדי שלא תמצא מה שיבעיר אותה - וכך היא תכבה", דברים אלה, המבוססים על דבריו של המצביא המוסלמי המפורסם ואחד מאנשיו של הנביא מוחמד, עמרו בן אל-עאס, נרתמים גם הם בימים אלה במסגרת המבצע להעלאת המודעות להישמרות מפני נגיף הקורונה.

בן אל-עאס פעל בזמן מגיפת הדבר שפשתה בצבא המוסלמי במהלך כיבוש ארץ ישראל (אזור שנת 640 לספירה), היא פרצה בעיר העתיקה אמאוס - באזור לטרון של היום. המגיפה נחשבת באיסלאם לאחד מסימני יום הדין, שמה בערבית: "טאעון עמואס" - "מגיפת הדבר באמאוס." את הדברים הביא הכתב עומרי חיים ב'כאן 11'.

בתוך כך, העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח כי המודיעין המצרי שוחח עם בכירי חמאס והודיע להם כי ייתכן ומצרים תסגור את מעבר רפיח באופן זמני ותאפשר מעבר של סחורות בלבד, זאת על רקע ההתפשטות הנגיף. מצרים דרשה מחמאס לתחקר את שני אנשי הדת העזתים, החולים הראשונים שהתגלו ברצועת עזה שלשום לאחר ששבו מפקיסטן דרך מצרים ולבדוק האם ביקרו במרכז דתי בקהיר. עוד דווח בעיתון כי מצרים החלה לפקח על תנועת השבים לעזה דרך רפיח.

לצד זאת, בכיר חמאס חליל אלחיה התבטא היום ואמר: "אנו נטיל את האחריות המלאה על ישראל במקרה שנגיף הקורונה יתפשט בעזה, כיוון שהיכולות שלנו לטפל במגפה מועטות בשל המצור".

קורונה העולם הערבי גזר דין אימאם מוסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד