י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרשו השם ועזו

הגר"ש גלאי בעצה להינצל מהמגפה: "להקפיד על מאה ברכות, וברכת אשר יצר"

בשיחת וידיאו ללומדי 'דרשו', אמר הגר"ש גלאי כי "זה זמן מיוחד שכל אחד רואה בחוש שהקב"ה דורש מאיתנו התעוררות מיוחדת, וקרא לציבור להתחזק בלימוד "בייחוד בזמן כזה שיש לכאורה את כל הסיבות לרפיון בלימוד" • צפו בדבריו המלאים

הגר"ש גלאי בעצה להינצל מהמגפה: "להקפיד על מאה ברכות, וברכת אשר יצר"
הרה"צ שמעון גלאי צילום: באדיבות המצלם

בימים טרופים אלו כאשר איש לא יודע מה ילד יום, הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי, מסר דברי חיזוק מרגשים לרבבות הלומדים בסדרי 'דרשו', שממשיכים לימודם כסדר בבתיהם גם בימים אלו, וקרא להתחזק בשמירת הפה והדיבור, להרבות בלימוד תורה ולהקפיד על מאה ברכות וברכת 'אשר יצר'.

הגה"צ רבי שמעון גלאי שמסר את דבריו בסרטון מיוחד שנשלח למאות אלפי לומדי דרשו ברחבי תבל, פתח בהתייחסות ישירה לימים אלו בהם המגפה הולכת ומתפשטת רח"ל. "זה זמן מיוחד שכל אחד רואה בחוש שהקב"ה דורש מאיתנו התעוררות מיוחדת שחייבת להאיר את עינינו ולעורר את ליבינו" אמר הגר"ש גלאי בראשית דבריו. "הדבר שהגן על כלל ישראל בכל הדורות היה לימוד התורה הקדושה. ב"ה הרבה סיימו והתחילו את הש"ס וב'דרשו' יש המון מסגרות לימוד וזו זכות גדולה ומיוחדת".

הגר"ש גלאי קרא מדם ליבו לציבור להתחזק בלימוד דווקא בימים קשים אלו: "ביחוד בזמן כזה שיש לכאורה את כל הסיבות לרפיון בלימוד, צריך להתחזק בלימוד התורה הקדושה, כי התורה מגינה ומצילה בין בעידנא דעסיק בה בין בעידנא דלא עסיק בה" הגר"ש גלאי המשיך בדבריו וקרא להתעורר בשמירת הלשון והדיבור. "לימוד התורה הקדושה נעשה עם הפה ולכן צריך להשתדל לשמור על הפה, שיהיה נקי וקדוש לתורה ולקיום המצוות".

"וכן נתחזק בדברים נוספים שקשורים לקשר בין עם ישראל לבורא עולם, ובפרט מאה ברכות, וברכת אשר יצר. בזמנים כאלה רואים באופן ברור שרק 'רופא חולי עמו ישראל' רק הוא יחיד ומיוחד שיכול לרפא את כל החולים. ולמרות שבימים אלו אנו נאלצים להיפרד מבית הכנסת, עלינו לשמור יותר מתמיד על הקדושה של בית הכנסת, כדי שנוכל בע"ה להתכנס מחדש".

לסיום בירך הגר"ש גלאי את כל עם ישראל להינצל מהמגפה. "אנחנו מברכים ומתפללים את עם ישראל שלא יחלו, ומתפללים על כל החולים שתהיה להם רפואה שלמה מהשמיים בזכות התורה הקדושה. יהי רצון לפני אבינו שבשמים, שיאמר למלאך הרף ושישלח רפואה שלמה וסייעתא דשמייא, שנזכה כולנו לראות באורו של משיח במהרה בימינו מתוך לימוד התורה הקדושה ומתוך אהבת חסד זה עם זה".

ברכת אשר יצר הרב גלאי קורונה דרשו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד