י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר העברת השליטה

כחול לבן חילקו את השלל: אלו הם חברי וועדת החוץ והביטחון

חילופי השלטון לפחות בכנסת הולכים ונשלמים. כחול לבן עשתה אתמול צעד משמעותי מאז נכנסה לפוליטיקה והעמידה בראשות הוועדות הזמניות החשובות בכנסת, את אנשי המפלגות התומכות בבני גנץ | בראשות ועדת החוץ והביטחון יעמוד גבי אשכנזי ולכחול לבן ישנם יותר חברים מלליכוד למרות שזכתה ביותר מנדטים

כחול לבן חילקו את השלל: אלו הם חברי וועדת החוץ והביטחון
גבי אשכנזי בועידת העסקים של מעריב צילום: מרק ישראל סלם

חברי ועדת החוץ והביטחון הזמנית של הכנסת התכנסו הלילה (שלישי) ובחרו בח"כ גבי אשכנזי מ'כחול לבן' לעמוד בראשה, בהתאם להמלצת הוועדה המסדרת.

לאחר ההצבעה הודה היו"ר אשכנזי לחברי הוועדה על האמון בו, והוסיף: "אני משוכנע שחברי הוועדה מודעים לאחריותנו בעת הזו, וכמו בעבר, נמלא בצורה מקצועית את ייעודה בתקופה המורכבת שלפנינו. אנו מתכנסים לישיבה הראשונה של מליאת ועדת חוץ וביטחון עוד הלילה, בשל הצורך הדחוף להתחיל בפעילות הוועדה כבר הבוקר. ועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים, אשר הוקמה הלילה, תתכנס בהקדם לדיון בשל חשיבות הנושא, ובהתאם לפסיקת בג"ץ שקובעת כי על הוועדה לפקח על שב"כ בהפעלת האמצעים הדיגיטליים במסגרת צמצום התפשטות נגיף הקורונה".

בוועדת החוץ והביטחון יהיו חברים 17 חברי כנסת: לכחול לבן יהיו 6 חברים, לליכוד 5, למפלגת העבודה שני חברים ולישראל ביתנו, ימינה, ש"ס ויהדות התורה חבר אחד לכל אחת. מטעם כחול לבן יהיו חברים בוועדה, מלבד היו"ר אשכנזי, גם חברי הכנסת בני גנץ, ח״כ יאיר לפיד, משה בוגי יעלון, ח"כ אלעזר שטרן וחברת הכנסת אורנה ברביבאי. מטעם העבודה-מרצ – ח"כ עמיר פרץ וח"כ, יאיר גולן, מטעם ישראל ביתנו – ח"כ אלי אבידר. הליכוד, ש"ס, ימינה ויהדות התורה לא מסרו את שמות נציגיהם לוועדה.

מיד לאחר מכן אישרו חברי הוועדה את הקמתה של ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן. כזכור, ועדת המשנה למודיעין היא זו שהחלה בשבוע שעבר, ביום האחרון לכינונה של הכנסת הקודמת, את הדיון בהסמכת השב"כ לסייע במאמצים לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה. בראש ועדת המשנה יעמוד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, גבי אשכנזי, והרכב הוועדה יכלול את חברי הכנסת: ח"כ יאיר לפיד, ח"כ משה (בוגי) יעלון וח"כ עמיר פרץ.

מפלגת כחול לבן ועדת חוץ וביטחון גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד