י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חזר הלילה מניו יורק

הלם: רב קהילת מאקאווא נפטר פתאומי מדום לב

אבל בחצרות מאקווא: הגה"צ רבי יוסף אשר אנשיל למברגר זצ"ל גאב"ד מאקווא אלעד - מגדולי חצר שושלת מאקווא, נפטר באופן פתאומי הבוקר בביתו, שעות לאחר שחזר מארה"ב והוא בן 67 בלבד

הלם: רב קהילת מאקאווא נפטר פתאומי מדום לב
גאב"ד מאקאווא אלעד זצ"ל צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: מאלעד מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו הפתאומית של הגה"צ רבי יוסף אשר אנשיל למברגר זצ"ל, גאב"ד מאקווא אלעד, כשהוא בן 67 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רק אמש חזר רבי יוסף אשר זצ"ל מארה"ב יחד עם בנו, שם השתתף בחתונת נכדתו, עם נכד האדמו"ר מסקולען, בפורים האחרון עוד שהה בארץ וערך את 'משתה היין' באלעד יחד עם בני הקהילה, הבוקר (שלישי) עבר דום לב פתאומי ונפטר לבית עולמו. 

הגאון רבי יוסף אשר אנשיל זצ"ל, נולד בארץ הקודש בי"א תשרי תשי"ג, לאביו הגה"צ בעל ה'עטרת משה' ממאקווא זי"ע. בבחרותו למד בקרית אתא בישיבת מאקווא.

הוא נישא לרעייתו הרבנית שתחי' בתו של הגאון רבי שמואל אלכסנדר אונסדורפר זצ"ל - רב קהילת 'ראשית חכמה' במונטריאול ורב חסידי צאנז בפתח תקוה.

רק לפני מספר חודשים עבר להתגורר בעיר אלעד, לאחר שעד עתה התגורר בנתניה והיה מגיע לשבתות לשהות עם בני הקהילה באלעד.

פטירתו הכתה בהלם את בני הקהילה בעיר אלעד והתושבים מספרים ל'בחדרי חרדים' על דמות מיוחדת במינה: "היה אבא לבני הקהילה ושמח בשמחה של כל אחד ואחד במאור פנים".

הותיר אחריו זרע ברך ה'. אחיו הם: גאב"ד מאקווא מקרית אתא, הרה"צ רבי שלמה - גאב"ד מאקווא אשדוד, ואחיותיו; הרבנית אנגלרד מדברא, הרבנית אשרי, והרבנית מזוועהיל - אשת האדמו"ר מזוועהיל. כמו כן, האדמו"ר מצאנז הינו גיסו - גם הוא חתנו של הגרש"א אונסדורפר זצ"ל.

בחייו נפטרו אחיו; הגה"צ רבי אפרים למברגר זצ"ל רב קהילת מאקאווא בארה"ב וגיסו של האדמו"ר מסאטמאר שנפטר מדום לב, אחיו הגה"צ רבי אברהם יחיאל למברגר זצ"ל גאב"ד מאקאווא בני ברק שנפטר מדום לב שעות לפני חתונת בנו, ואחיו גאב"ד מאקווא ירושלים - הגה"צ רבי מנחם מנדל למברגר זצ"ל. 

האחים אפי ואבי שטרן חובשים ב'איחוד הצלה' סיפרו: "מוקד איחוד הצלה שקיבל את הקריאה זיהה כי מדובר בחשש לקורונה עקב דיווח של בני המשפחה כי הוא נמצא בבידוד לאחר שחזר מחו"ל. נכנסנו למקום עם ציוד מיגון מלא וביצענו בו פעולות החייאה. למרבה הצער נקבע מותו בתום מאמצי ההחייאה ונסיבות האירוע בבדיקה".

מסע הלוויה היום בשעה 13:00 בצהריים מביתו הרב זצ"ל ברחוב אבן גבירול 12 באלעד דרך בית המדרש קהל חסידי מאקאווא בעיר, לבית החיים בקרית אתא שם ייטמן.  

תהא נשמת וצרורה בצרור החיים. 

 

מאקאווא דום לב רבי יוסף אשר אנשיל למברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד