י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משבר הקורונה באירופה

הגרמ"ה הירש פסק: יש לדחות את החתונה

הגאון הרב משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקא, פסק לחתן וכלה מאירופה ששאלו אותו האם לערוך חתונה בימים אלו, "לא להתנגש עם הוראות הממשלה"

הגרמ"ה הירש פסק: יש לדחות את החתונה
הגאון רבי משה הלל הירש צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

אביה של כלה ממדינה באירופה שהייתה אמורה להינשא מיד אחר חג הפסח, אך החתונה הוקדמה לשבוע הבא בגלל המצב (עד ראש חודש אייר יש שמקיימים חתונות), פנה להרב הגאון ר' משה הלל הירש מראשי ישיבת סלבודקא ושאל אותו מה לעשות לגבי קיום החתונה - לאחר שהרשויות אסרו על התכנסות יותר משני אנשים עקב מגיפת הקורונה.

אביה של הכלה סיפר בשיברון לב ל'בחדרי חרדים' על המצב.

"החתונה לכתחילה נקבעה לשבוע שאחרי פסח, וכן עוד כמה חתונות בקהילות כאן נקבעו לשבוע של אחרי הפסח ועקב החשש שלא יוכלו לעשות חתונות אחרי החג בגלל המצב, הקדימו רבים את החתונה לשבוע הזה ולשבוע הבא. אמנם היא תיערך במתכונת מצומצמת, אבל לפחות חתונה. אך אתמול (שני) הגיעה ההוראה על ביטול כל החתונות ואיסור על כינוס של יותר משני אנשים לאכזבת בני המשפחה".

"הוחלט להתייעץ עם הגאון רבי משה הלל הירש" מספר האב ל'בחדרי' "האם לעשות את החתונה ככה בהיחבא למרות שזה נגד החוק או לדחות". לדברי האב, הרב המליץ שלא להתנגש עם הוראות הממשלה.

"זה גם יכול לגרום לחילול השם וגם זאת לא הדרך שהקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו, זאת לא דרך נכונה, אלא פשוט להמתין לראות איך מתפתח הדברים ואולי ימצא דרך להתחתן בצורה חוקית". כך אמר ראש הישיבה להורי הכלה.

הרב משה הלל הירש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד